خبرگزاری کار ایران

تاکید هاشمی بر ارائه تصویر صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر امروزه با چالش شکاف ارزشها در بخشی از نسل جوان و دین گریزی مواجه هستیم، ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای صد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت فرزند ارشد اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت علی اکبر و گرامی داشت روز جوان گفت: با وجود ابعاد برجسته و ویژگی های منحصر بفرد شخصیت علی اکبر سلام الله علیه، در رسانه ها و تریبون های مذهبی، تصویری که از ایشان ارائه می شود، ناقص و محدود به چند ساعت واپسین حیات حضرت علی اکبر در روز عاشورا است و به حدود سه دهه حیات درخشان این شخصیت برجسته تاریخ اسلام کمتر پرداخته می شود.

‎او ادامه داد: علی اکبر نه تنها در شجاعت و دلاوری، بلکه در همه صفات انسانی ، سرآمد روزگار بوده است و وی نماد عقلانیت، مدارا و و فتوت وجوانمردی در صدر اسلام بوده است به نحوی که معاویه به عنوان حاکم وقت جهان اسلام، وی را شایسته ترین فرد برای جانشینی پیامبر می داند.

‎رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: رحمت حضرت علی اکبر بیش از غضب او و تدبیرش پیش از شمشیرش عمل می کرد، سخاوتش ورای شجاعت و عقلانیتش حاکم بر جسارتش بود و از آن رو اباعبدالله الحسین(ع)، وی را شبیه ترین خلق به رسول خدا تشبیه کرد؛ پیامبری که نماد رحمت الهی و عشق به انسانها بود نه سمبل خشونت.

‎هاشمی گفت: در روز عاشورا، نخستین فرد از بنی هاشم و تنها شهیدی بود که امام حسین(ع) او را از جنگ وشهادت منع نکرد و بدون گفت وگو به او رخصت داد، علی اکبر سلام الله علیها عزیزترین و والا مقام ترین شهید کربلا بود.

‎این مقام مسئول افزود: سیره اباعبدالله الحسین در به میدان فرستادن و مقدم کردن عزیزترین فرزندش در شهادت بر دیگران، درسی بزرگ برای حاکمان ومسئولان حکومت‌هاست که باید در هزینه دادن و فداکاری و گذشتن از خود وخانواده، بر جامعه پیشی بگیرند تا مردم به حقانیت و ارزش راه وهدف آنها پی ببرند.

‎او یادآور شد: اگرچه میلاد حضرت علی اکبر، روزجوان نامگذاری شده است اما سیره و راه او، برای همه اقشار جامعه بخصوص مدیران ومسئولان کشور درس آموز و نیازمند پیروی است ، بویژه در شرایط دشوار فعلی جامعه که ساده زیستی، دستگیری از نیازمندان و پیشگامی در تحمل سختی ها که جزو خصوصیات برجسته ایشان بود، بشدت مورد انتظار مردم است.

‎هاشمی ادامه داد: اگر امروزه ما با چالش شکاف ارزشها در بخشی از نسل جوان ودین گریزی مواجه هستیم، ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است و اگر دستگاههای فرهنگی مسئول در جامعه بویژه نهادهای فرهنگی مدیریت شهری بتوانند تصویری واقع گرایانه و بدون اغراق از نمادهای زیست مسلمانی مانند علی اکبر سلام الله علیها که دربردارنده صفاتی نظیر نشاط، عقلانیت، مهربانی، مدارا، بخشندگی و جوانمردی در کنار شجاعت ، قدرت وتوانمندی است ارائه دهند، نه تنها نسل جوان ما، بلکه هر جان تشنه حقیقت وزیبایی به سوی این سبک زندگی جذب می شود و بجای ارائه هنجارهایی توام با تنش، خشونت و دافعه، تصویری توام با مهربانی، مدارا، عقلانیت و جاذبه به جامعه ارائه می شود.

‎او در پایان گفت: امیدواریم که با تاسی از رفتارها و زندگی این بزرگ زاده و آقازاده تاریخ اسلام بتوانیم گام در افزایش رضایتمندی و ارتقای خدمت به مردم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز