خبرگزاری کار ایران

۳۰ درصد خانه‌های ارزیابی شده در سیل آق‌قلا نیاز به نوسازی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۴۳۷

فرماندار شهرستان آق قلا از ارزیابی ۴۳۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد واحدهای مسکونی ارزیابی شده در سیل اخیر نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرمانداری آق قلا، «امانگلدی ضمیر» گفت: تاکنون ۳۰۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاها و ۱۳۰۰ واحد در سطح شهرها توسط کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن برآورد خسارت شدند.

وی از پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه برای احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده خبر داد و افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ سال برای روستاها و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ سال برای شهروندان خسارت دیده در سیل اخیر در نظر گرفته شده است.

فرماندار آق قلا تصریح کرد: برای بازسازی واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۵ سال و همچنین ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای معیشت و خسارت لوازم خانگی از سوی دولت در نظر گرفته شده است که با تکمیل ارزیابی کارشناسان به خسارت دیدگان از سیل اخیر پرداخت خواهد شد.

ضمیر در ادامه گفت: ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۲۱۵ هکتار از باغات شهرستان دچار آسیب شدند. ۳ هزار و ۵۰۲ رأس دام سبک و سنگین و یک میلیون و ۳۳۵ هزار قطعه طیور در سیلاب اخیر تلف شدند.

وی بیان کرد: ۸۳۰ هکتار از کانال‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی، ۵۱۵ هکتار از مزارع پرورش آبزیان و ۲۲۵ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع کشاورزی شهرستان دچار خسارت شدند.

فرماندار آق قلا اظهار کرد: مجموع خسارت سیلاب به بخش کشاورزی ۴۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز