خبرگزاری کار ایران

مخالفت شورا با بخشودگی جریمه تاخیر تادیه مودیان بدهکار به شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۱۵

شورای شهر تهران با بخشودگی جریمه تاخیر تادیه مودیان بدهکار به شهرداری تهران مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صدوبیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، بهاره آروین در تشریح لایحه شهرداری تهران مبنی بر بخشودگی خسارات تاخیر تادیه مودیان بدهکار گفت: نرخ تورم امسال بیش از سال گذشته بوده و در واقع ارزش ریالی بدهکاری مودیان شهرداری کم شده است. از سوی دیگر اگر پایان هر سال قرار باشد که خسارت تاخیر بدهی مودیان بخشیده شود روند اشتباهی در پی گرفته می شود و مودیان می گویند آخر سال شهرداری تخفیف می دهد و همان زمان پرداخت می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ادامه داد: به دلایل گفته شده کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با کلیات این لایحه مخالف است.

در ادامه، عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دفاع از لایحه شهرداری گفت: کل بدهی مودیان ۶۳۴ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تعداد مودیانی که زیر ۵۰ میلیون تومان بدهی دارند ۶ هزار و ۱۰۰ نفر است و آنهایی که بیش از ۲ میلیارد تومان بدهی دارند، ۵۸ نفر هستند. در صورت تصویب این لایحه میزان تخفیف داده شده به مودیان ۹۷ میلیارد تومان است و می تواند مشوقی برای پرداخت بدهی مودیان باشد.

در بخش بعدی، محمد سالاری دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد دادیم تخفیف به کسانی که بالای ۲ میلیارد تومان بدهی دارند صفر باشد. همچنین مودیانی که بین یک تا ۲ میلیارد تومان بدهی دارند ۱۲.۵ درصد تخفیف و کسانی که از ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بدهی دارند ۲۵ درصد و کسانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدهی دارند ۷۰ درصد تخفیف بگیرند.

در نهایت نظر کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر رد لایحه کلیات لایحه بخشودگی جریمه تاخیر مودیان بدهکار به شهرداری با ۱۱ موافق و ۷ مخالف تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز