خبرگزاری کار ایران

براساس تصمیم شورای شهر انجام شد؛

ضرورت شرکت ایثارگران در مزایده باید برای بهره‌برداری از غرفه‌های میوه و تره‌بار

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۱۴

اعضای شورای شهر تهران توافق کردند ایثارگرانی که تاکنون می‌توانستند دو درصد از غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار را در اختیار بگیرند، از این پس برای حق بهره‌برداری در مزایده شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در نوبت عصر یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره‌‌برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌‌بار و فرآورده‌‌‌های کشاورزی شهرداری تهران را بررسی کردند.

زهرا صدراعظم نوری در رابطه با این لایحه گفت: این غرفه‌‌ها هر چند وقت یک بار به مزایده گذاشته می‌‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان میادین حدود ۲۴۱ بازار و میدان دارد، اظهار داشت: این سازمان ۲۱۹ بازار و ۲۲ میدان دارد و مجموعه غرفه آنها ۲۵۰۰ عدد است. دو درصد این غرفه‌‌ها (۵۰ غرفه) در اختیار ایثارگران هستند و بقیه آنها برای عموم شرکت‌‌‌‌‌‌کنندگان به مزایده گذاشته می‌‌شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: از آنجا که همه غرفه‌‌ها در یک سطح نیستند و به غرفه‌‌های ضعیف، متوسط و قوی تقسیم می‌‌‌شوند، از بعضی از آنها بیشتر استقبال می‌‌‌شود. در لایحه حاضر، پیشنهاد شده است تا غرفه‌‌ها به گونه‌‌‌ای به مزایده گذاشته شوند که غرفه‌‌های ضعیف و قوی در یک سبد ارائه شوند تا از این طریق غرفه‌‌‌های ضعیف بدون متقاضی نماند.

نوری با بیان اینکه در سال ۹۷ قیمت پایه‌‌‌ای برای مزایده پیشنهاد شده اما بهره‌‌برداری از برخی غرفه‌‌ها چند برابر بوده است، تصریح کرد: واقعیت این است که موقعیت برخی غرفه‌‌ها طوری است که به راحتی با بیش از قیمت مزایده به بهره‌‌برداری و به سود می‌‌‌رسند. پیشنهاد جدید سازمان میادین که در قالب تبصره ۶ لایحه مطرح شده، آن است که به شهرداری تهران (سازمان میادین میوه و تره‌‌‌بار) اجازه داده شود به منظور تصویب‌‌گذاری لازم در جهت تعدیل قیمت‌‌ها و توزیع عادلانه و مناسب محصولات و کالاهای بازرگانی (خواربار و مواد پروتئینی) نسبت به تامین، توزیع و عرضه آنها از تولیدکنندگان معتبر به صورت حجمی (سبدی و کارتونی) با رعایت اعمال تخفیفات ویژه و در نظر گرفتن حاشیه سود به صورت پایلوت در بخش بازرگانی برخی بازارهای منتخب برای مدت یک سال اقدام کند.

وی با اشاره به پیشنهاد دیگر مطرح شده در لایحه خاطرنشان کرد: از ۲۵۰۰ غرفه سازمان میادین دو دسته است که به ایثارگران واگذار می‌‌‌شود. پیشنهاد مطرح شده این است که حق بهره‌‌برداری که به ایثارگران واگذار می‌‌شود از طریق مزایده باشد؛ چراکه مواردی داشته‌‌‌ایم که غرف به ایثارگران واگذار شده است اما آنها غرفه را با چند برابر قیمت به افراد دیگری داده‌‌‌اند.

این عضو شورای شهر افزود: پیشنهاد بعدی این است که ایثارگرانی که در مزایده شرکت می‌‌‌کنند تا حق بهره‌‌‌‌‌برداری از غرفه به آنها واگذار شود، به تایید اداره کل ایثارگران شهرداری برسند.

کلیات این لایحه با ۱۷ موافق و بودن مخالف تصویب شد. ماده واحده این لایحه نیز با اصلاحاتی نظیر اضافه شدن "تایید اداره کل ایثارگران" به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز