خبرگزاری کار ایران

بنی‌اسدی خبر داد:

صدور احکام ۴۰ شرکت متخلف حمل‌ونقل جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۷۴۸

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، احکام ۴۰ شرکت متخلف حمل‌ونقل جاده‌ای در ۶ استان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در اجرای ابلاغیه اخیر معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف شتاب بخشی در رسیدگی به مشکلات رانندگان در بخش تضییع حقوق آنان توسط برخی شرکت‌های حمل‌و‌نقل متخلف خردادماه امسال تشکیل شد.

پیش از تشکیل این کمیسیون، فرآیند رسیدگی به تخلفات بدین‌گونه بود که براساس تفویض اختیار انجام گرفته به ادارات کل استانی در سال ۱۳۹۵، گزارش‌های تخلف از طریق حوزه حمل‌ونقل به دبیرخانه کمیسیون رسیدگی ماده ۱۲ ادارات استانی ارجاع و دبیرخانه کمیسیون نیز در یک فرصت چند هفته‌ای اقدام به ارسال دعوت‌نامه، تشکیل جلسه و ابلاغ تصمیم‌ها می‌کرد.

عصر امروز تارنمای وزارت راه‌و‌شهرسازی به نقل از عباسعلی بنی‌اسدی مدیرکل حقوقی سازمان راهداری اعلام کرد، براساس گزارش عملکرد کمیسیون‌‌های ویژه ماده ۱۲، در ۶ اداره کل استانی مربوط نیمه‌نخست آذرماه، پروانه فعالیت سه شرکت لغو و محکومیت ۱۳ شرکت به پرداخت جریمه نقدی صادر شد و پنج شرکت دیگر نیز تذکر کتبی گرفتند.

«همچنین برای ۱۹ شرکت دیگر احکام برائت صادر شده است.»

براساس گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از ابتدای تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، از دهه دوم خرداد تاکنون، یک‌هزار و ۵۴۴ فقره پرونده تخلف تشکیل شده که براساس آرای صادره، پروانه فعالیت ۱۵۵ شرکت لغو شد. همچنین ۷۹۰ شرکت به جریمه نقدی محکوم شدند و ۲۰۵ شرکت دیگر تذکر کتبی دریافت کردند. برای ۳۹۴ شرکت دیگر نیز احکام برائت صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز