خبرگزاری کار ایران

توصیه معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران به شهروندان؛

سالمندان، خردسالان و بیماران از تردد طولانی در شهر خودداری کنند/طرح کاهش به‌تنهایی برای بهبود وضعیت هوا کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۵۷۵

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق تهران شاخص آلودگی هوا بالاتر از 150 است، گفت: توصیه ما این است که سالمندان، خردسالان و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند، حتی‌المقدور از تردد طولانی‌مدت در فضای باز خودداری کنند.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: متوسط شاخص کیفیت هوای ما تا ساعت 8 صبح امروز عدد 136 بود که درواقع شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است. منتها در بعضی از مناطق شاخص بالاتر از 150 بود و بنابراین توصیه ما به شهروندان و به ویژه سالمندان، خردسالان و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند این است که حتی‌المقدور از تردد طولانی‌مدت در فضای باز خودداری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: از ظهر امروز به‌تدریج روند آلودگی هوا کاهشی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا فردا صبح هم ممکن است شاخص آلودگی هوا بالا باشد، گفت: شاخصی که فردا اعلام خواهیم کرد، میانگین 24 ساعت است و بنابراین در آن آلودگی هوای امروز هم محاسبه شده است. اما احتمالا فردا صبح کیفیت هوا خیلی بهتر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اجرای طرح کاهش (LEZ) بازهم هوای تهران به شرایط ناسالم رسیده است، گفت: آلودگی هوا تابع چندین پارامتر است. به‌عنوان مثال بهبود کیفیت سوخت یکی از این پارامترهاست و اگر اتفاق بیفتد، لزوما آلودگی هوا را بهتر نمی‌کند. اجرای طرح کاهش هم به تنهایی کیفیت هوا را بهتر نمی‌کند. ما برای کاهش آلودگی هوا باید مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهیم و طرح کاهش هم یکی از این اقدامات است.

رستگاری وضعیت هوا را نسبت به سال گذشته بسیار بهتر دانست و بیان کرد: در سال جاری، تا 14 آذر 14 روز پاک، 209 روز سالم و 37 روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم. در سال 96 در مدت مشابه 12 روز پاک، 197 روز سالم و 50 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم داشته‌ایم (به جدول مقایسه‌ای زیر توجه کنید)

شاخص کمتر از ۵۰ به معنای هوای پاک، بین ۵۰ و ۱۰۰ سالم، و بالاتر از ۱۰۰ به عنوان هوای ناسالم تعریف شده است.

وضعیت هوا تا 14 آذر ماه

روزهای پاک

روزهای سالم

روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس

روزهای ناسالم

سال 1396

12 روز پاک

197

50

1

سال 1397

14

209

37

0

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز