خبرگزاری کار ایران

پیروز حناچی:

یکی از وظایف شورای شهر و شهرداری این است که آلزایمر را از مردم بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۶۲

شهردار منتخب تهران اظهار کرد: اگر پیامبر اکرم دل مردم را در کوتاه مدت تسخیر کرد به خاطر این پیام ایشان بود که "من به خاطر مکارم اخلاق مبعوث شدم."

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم رونمایی از کتاب طهران‌نگاری گفت: اگر پیامبر اکرم دل مردم را در کوتاه مدت تسخیر کرد به خاطر این پیام ایشان بود که من به خاطر مکارم اخلاق مبعوث شدم.

شهردار منتخب تهران با اشاره به اینکه امروز روز کتاب و کتابخوانی است، بیان کرد: ارج و قرب همه فعالان این حوزه باید حفظ شود.

وی افزود: من خود را مصداق تعاریفی که در این مراسم گفته شد، نمی‌دانم. حضرت امیر(ع) می‌فرمایند من خودم را خوب می‌شناسم و خدای بزرگ هم به تمامی بندگانش واقف است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به کتاب طهران‌نگاری گفت: جلدی که امروز رونمایی شد مربوط به دوره‌های ناصری و مظفری در دوران قاجار است و جلد اول هم تمام نقشه‌های تهران قدیم را در خود حای داده است. ما این کار را ادامه می‌دهیم تا تمامی محققان بتوانند اسناد مورد نیاز خود را از چنین منابع معتبری استخراج کنند.

حناچی خاطرنشان کرد: من در دانشگاهی در لندن کتاب‌هایی را در مورد ایران دیدم که هیچیک را در کشورمان ندیده بودم.

وی افزود: جلد دوم کتاب طهران‌نگاری نتیجه ۵۸ سال مطبوعات رسمی کشور است. این کتاب مصور است و اطلاعاتی از روزنامه وقایع اتفاقیه، دولت، ایران، ایران سلطانی، شرف، شرافت و... در آن قید شده است.

شهردار منتخب تهران با اشاره به اینکه یکی از وظایف شورای شهر و شهرداری تهران این است که آلزایمر را از مردم بگیرند، گفت: حدود دو هفته پیش با اساتید آلمانی نشیتی داشتیم و طی آن یکی از اساتید گفت: مردمی که تاریخشان را فراموش کنتد آلزایمر می‌گیرند و یکی از وظایف ما توسعه علم تاریت است. همینجا نوید می‌دهم تولید چنین اسنادی را در تهران دنبال کنیم و حسن این کار به این است که تهران در سایر شهرستان‌ها هم الگو قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز