خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد بازنگری در مصوبات دهه ۶۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره محدودیت‌های دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۴۰

معاون پژوهش و تروج قانون اساسی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری گفت: پیشنهاد کرده ایم که باید مصوبات دهه ۶۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در زمینه محدودیت های دانشجویان و ورودشان به آموزش عالی است، اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن عباسی، معاون پژوهش و تروج قانون اساسی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در  سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» که در وزارت علوم تشکیل شد گفت: منشور امور  شهروندی یکی از اقدامات مثبت این دولت است و با  تصویب آن در آذر ماه سال ۹۵ توجه مردم را جلب کرد ولی بیشتر در حد ادبیات سیاسی بود.

وی ادامه داد: مواردی که در این منشور ذکر شده یک متن مدون و یک اقدام بسیار مثبت و پسندیده ای بود.  همین طور در این منشور که بعضا گفته می شود فقط تجمیع قوانین و مقررات مربوط به حوزه حقوق شهروندی عنوان شده نیست بلکه در کنار اینها آن آزادی های جدیدی را می بینیم که در این منشور ذکر شده که در گذشته نبوده است.

عباسی افزود: بعضا حقوق جدیدی که وضع شده در حوزه علوم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. اجرای چنین مواردی هزینه بر است و اقدامات ایجابی در این زمینه نیازمند لایحه است تا قانونی در مجلس وضع شود، در این زمینه قانونی در مجلس پیش بینی شده است.

وی تصریح  کرد:  تلاش شد در این منشور حقوق های آزادی که نظام جمهوری اسلامی آن را پذیرفته در روابط با شهروندان رعایت شود. همچنین در این منشور بیان شده که دستگاه‌های اجرایی باید سالانه عملکرد خودشان را در حوزه اجرایی منشور حقوق شهروندی به دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور شهروندی ارائه کنند تا مشخص شود که چطور کارشان را پیش برده اند.

 وی گفت: دستیار ویژه امور شهروندی هم این جلسه را برگزار کرد تا عملکرد دستگاه‌های مختلف را ارزیابی کنند اما این دفعه نوبت به وزارت علوم رسیده است تا به لطف دوستان در این زمینه جلساتی برگزار شود.

 عباسی ادامه داد: ما در معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اجرای حقوق شهروندی اقدامات متعددی را انجام داده ایم.اولا اقدام به تهیه 14 گزارش کرده ایم که یکی از آنها مربوط به نقض قانون اساسی توسط دستگاه های اجرائی، عدم اجرای کامل قانون اساسی یا عدم اجرای صحیح قانون اساسی در خصوص حقوق ملت بوده هستند.

عباسی اضافه کرد:  یک گزارش دیگری که تنظیم کرده ایم مربوط به دانشجویان ستاره دار بوده است و در این گزارش پیشنهاد کرده ایم که باید مصوبات دهه 60  شورای عالی انقلاب فرهنگی که در زمینه محدودیت های دانشجویان و ورودشان به آموزش عالی است، اصلاح شود.

وی ادامه داد:  در این زمینه باید یک لایحه داده شود و رئیس جمهور هم از ما خواستند که ما این لایحه را تهیه کنیم و ما نیز تهیه کردیم که در نهایت در شهریور ماه توسط هیات دولت تصویب و به مجلس داده شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز