خبرگزاری کار ایران

جلسه مشترک یگان محیط زیست با پلیس فتا برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۹۷

جلسه مشترک یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با پلیس فتا به منظور ساماندهی و رسیدگی به جرائم محیط زیستی منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این جلسه در راستای ساماندهی و رسیدگی به جرائم محیط زیستی منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حساس شدن مردم به محیط زیست و موضوعات مرتبط با آن، به درخواست‌های مردمی برای رسیدگی به جرائم محیط زیستی موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند خریدوفروش گونه‌های وحشی یا حیوان آزاری اشاره کرد و گفت: در پی درخواست‌های مردمی، جلسه‌ای با سرهنگ ابراهیمی معاون اجرایی پلیس فتا داشتیم تا هماهنگی‌هایی برای برخورد با جرائم زیست محیطی حیات‌وحش داشته باشیم.

وی گفت: متأسفانه این روزها با فراگیر شدن فضای مجازی شاهد سوءاستفاده برخی از سودجویان هستیم که از این فضا برای خریدوفروش حیوانات وحشی زنده و یا تاکسیدرمی شده بهره می‌برند.

همچنین کلیپ‌های مختلفی از حیوان آزاری منتشر و پخش می‌شود که به روحیه جامعه لطمه زده و وجدان بیدار جامعه و البته اصول دینی و انسانی این موضوع را نمی‌پسندد. برای همین جلسه مشترکی با پلیس فتا تشکیل دادیم تا تخلفات مجازی را با همکاری این عزیزان پیگیری شده و متخلفان شناسایی و تنبیه شوند.

سرهنگ ابراهیمی معاون اجرایی پلیس فتا در این جلسه با اشاره به قدرت پلیس فتا در ردیابی متخلفین مجازی گفت: مصوبات این جلسه می‌تواند راهی برای مبارزه با تخلفات زیست محیطی در فضای سایبر باشد. همچنین آموزش فرمانده‌های یگان حفاظت استان‌ها برای رصد مجرمان در فضای مجازی برای کمک بیشتر در این بخش با همکاری یگان حفاظت سازمان محیط زیست و پلیس فتا انجام خواهد شد.

سرهنگ محبت خانی در پایان با تأکید بر معرفی رابطی بین یگان حفاظت سازمان محیط زیست و پلیس فتا گفت: شهروندان می‌توانند موارد حیوان آزاری یا مصادیق مجرمانه مرتبط با محیط زیست را به ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت با همکاری پلیس فتا نسبت به شناسایی و برخورد با این جرائم اقدام شود.

در این جلسه نمایندگانی از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، واحد حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست و ناجا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز