تاکید رییس سازمان حج وزیارت بر تبیین اقدامات صورت گرفته به زائران حج
رییس سازمان حج وزیارت بر بیان اقدامات و عملکردهای اجرایی حج به صورت تبیینی برای زایران حج تمتع امسال تاکید کرد و آن را موجب افزایش رضایتمندی دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید صادق حسینی امروز یکشنبه در جلسه با مدیران کاروانهای مدینه قبل و اعضای ستاد مدینه منوره ضمن استماع سخنان و دغدغههای مدیران مجموعههای مدینه منوره تصریح کرد: شما امسال با شرایط خاص و متفاوتی وارد هتلها شدید چرا که بسیاری از هتلها به دلیل تعطیلی دوساله کرونا با مشکلاتی مواجه بودند و امکانات و نیروهای لازم را نداشتند.
وی با بیان اینکه اقدامات به صورت تبیینی موجب آرامش خاطر زائران و افزایش رضایتمندی میشود، گفت: مدیران مجموعهها و کاروانها و دست اندرکاران باید شرایط برگزاری حج تمتع امسال، تنگناها و دغدغهها را به صورت مناسب و دقیق برای زایران اعلام کنند.
رییس سازمان حج وزیارت افزود: البته بیان اقدامات نباید به صورت توجیهی صورت بگیرد بلکه باید با اخلاق نیکو و به صورت تبیینی مدنظر قرار بگیرد و اگر این رویکرد مورد توجه باشد زایران عزیز نیز نسبت به مسایل قانع میشوند.
حسینی خاطرنشان کرد: بنده و سایر دست اندرکاران در جلسات متعدد با زایران و روحانیون و سایر دست اندرکاران، مشکلات روند اجرایی را به خوبی تبیین کردیم و این رویکرد باید مدنظر مدیران مجموعهها و کاروانها و روحانیون نیز باشد.
وی، بیان اقدامات و تلاشها و برنامه ریزیها را ضروری دانست و تاکید کرد: تمامی اقدامات نیز باید با زبان خوش و اخلاق نیکو بیان شود و مدیران موظف هستند به دغدغهها و مشکلات زایران گوش فرادهند و آرامش بخشی را منتقل نمایند چرا که ما خادم ضیوف الرحمان هستیم و این مهم را افتخار برای خود میدانیم.
حسینی اظهار کرد: شفافسازی، تبیین اقدامات، خوش خلقی، بیان صادقانه و خالصانه رویکردها میتواند موجب افزایش رضایتمندی زایران شود و به روند بهتر شدن خدمات در سالهای آینده کمک کند.
وی تصریح کرد: البته بیان مشکلات نباید به گونهای باشد که منتی بر سر زایران گذاشته شود چراکه تمام اقدامات و تلاشها وظیفه ما محسوب میشود.
وی به نظرسنجی صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: به غیر از نظرسنجی همکاران بعثه مقام معظم رهبری و بازرسی، یک نظرسنجی دیگر نیز در حال انجام است که این نظرسنجی از داخل کاروانها صورت میگیرد و خوشبختانه تحلیل کاملی از روند خدمات انجام میگیرد؛ به همین سبب بیشترین رضایت تاکنون از نقل برون شهری و درون شهری است که با بهترین و با کیفیتترین اتوبوسها اعزام میشوند.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: در روزهای نخست حج امسال بیشترین انتقادها از تغذیه بود که به دلیل اعزام بسیار دیرهنگام عوامل آشپزخانه به جهت تاخیر در صدور ویزای انها بود و پس از سه روز دغدغهها در این زمینه کاسته شد و روال عادی شکل گرفت.
وی افزود: مشکلاتی در زمینه اسکان وپزشکی هم بوده که برای رفع دغدغهها تمامی همت را انجام دادهایم و سایر دغدغهها و مسایل مطرح شده نیز در حال کاهش است.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در روزهای ابتدایی به دلیل تاخیر در صدور ویزای عوامل و پزشکان بود که خوشبختانه کاهش یافته است و امیدواریم رضایتمندی روز بروز افزایش یابد.
وی در خصوص موضوع پزشکی نیز گفت: مشکل درمانگاهها و محل استقرار و دغدغههای آنها نیز تا دو روز آینده حل میشود و نزدیکی مطب پزشک در کنار اتاق برخی زایران نیز حل میشود.
رییس سازمان حج وزیارت همچنین بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی از سوی زایران و کاروانها تاکید کرد و گفت: مدیران کاروانها موظف هستند که دستورالعملها را بهطور جدی مورد اهتمام قرار دهند. توصیههای پزشکی باید انتقال یابد تا زایران دچار مشکل و بیماری نشوند.
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر نظرسنجیهای ما نشان میدهد که رضایتمندی به ۹۴ درصد رسیده که باید نارضایتیهای دیگر در حوزههای برنامه غذایی یا سایر موضوعات نیز رفع شود.
وی در پایان از تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای عوامل آشپزخانه تقدیر کرد و بر لزوم بهبود کیفیت خدماترسانی در همه زمینهها تاکید نمود.
در پایان راهکارهای مربوط به بهبود کیفیت خدمات در حوزههای تغذیه و اسکان و… مورد بررسی قرار گرفت.