خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان :

با انسجام و اتحاد با تهدیدها مقابله می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۷۳

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان گفت: با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های رایانه‌ای و قابلیت اتصال این شبکه ها در سطوح مختلف، پرداختن به پدافند غیرعامل و امنیت این شبکه ها یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا از رشت، اولین جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان تصریح کرد: امروز در حوزه سایبری با پدیده‌ای خاص روبرو هستیم و آن فارسی زبانان ضدانقلاب هستند؛ افرادی که در فضای سایبری حضور دارند و فارسی می نویسند اما بخش اعظم آنها در داخل کشور نیستند.

در ادامه این جلسه مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان با اشاره به اهمیت کارگروه سایبری بیان کرد: این کارگروه باعث گستردگی ارتباطات و تسریع در فرآیند عملیات ها درون سازمان ها شده اند لیکن می توان با استفاده از پتانسیل این کارگروه در جهت رفع تهدیدات اقدام کرد.

سعید زاهدی با رشد روزافزون شبکه های رایانه ای افزود: با توجه به گسترش روز افزون شبکه های رایانه ای و قابلیت اتصال این شبکه ها در سطوح مختلف، آسیب پذیری ها و تهدیدها در این حوزه نیز گسترش یافته و ابعاد بین المللی پیدا کرده اند، لذا پرداختن به پدافند غیرعامل و امنیت شبکه های رایانه از ضرورت این حوزه است و پیش از راه اندازی هرگونه خدماتی در بستر فن آوری اطلاعات باید امنیت آن مد نظر قرار گیرد.

زاهدی تصریح کرد: در راستای بهبود روند آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی آنان باید هسته علمی آموزش سایبری تشکیل شود تا آموزش و محتوای آن یکپارچه و هماهنگ باشد .

در پایان این نشست حکم صادره از سوی دکتر سالاری استاندار گیلان مبنی بر انتصاب سعید زاهدی بعنوان رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان توسط امیر محمدپور به وی اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز