خبرگزاری کار ایران

یک فعال حوزه چاپ و بسته بندی:

گرانی مواد اولیه نرخ نهایی را افزایش می دهد

گرانی مواد اولیه نرخ نهایی را افزایش می دهد
کد خبر : ۱۴۸۳۵۱۷

یک کارشناس فروش گفت:گرانی مواد اولیه در کنار قطعی برق کار تولید را دچار اختلال می‌کند.

مرجان شرف ایلنا؛ دغدغه‌های تولید از مسائلی است که در کنار عدم حمایت دولت مشکلات بسیاری را برای صنعتگران به وجود آورده است.برای اطلاع بیشتر از چالش‌های تولید با گنجی، کارشناس فروش و مسئول امور نمایشگاه شرکت اصفهان مقدم گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

* زمینه فعالیت خود را بیان کنید و بفرمایید که چه تعداد شغل در مجموعه ایجاد کرده‌اید؟

از سال ۱۳۷۰ در زمینه کار چاپ و بسته‌بندی کار را شروع و با تولید نایلون‌های پلی‌اتیلن، متریال های مختلف از شیرینگ گرفته که بدون چاپ است تا پاکت‌های کامپوزیتی که برای بسته‌بندی شیرخشک و ... برای چاپ و بسته بندی استفاده می‌شود، فعالیت داریم و با اکثر شرکت‌های بزرگ صنایع غذایی همکاری می‌کنیم.

مجموعه اصفهان مقدم برای 400 نفر اشتغال‌زایی کرده است و زیرمجموعه هلدینگ مقدم که شامل کارخانجات متعددی از جمله پلیمر شبنم سپاهان است، بوده که به صورت تخصصی در زمینه تولید ظروف یکبار مصرف از قبیل لیوان‌های یکبار مصرف یا ظرف‌های پی اس برای شرکت‌های صنایع‌غذایی فعالیت می‌کند.

 

* مواد اولیه را از کجا تهیه می کنید؟

معمولا از پتروشیمی بورس خریداری می‌کنیم.

 

* نوسانات دلار و تاثیری که بر کار شما گذاشته، چیست؟

مسلماً بی‌تاثیر نیست، هنگامی که مواد اولیه افزایش قیمت پیدا کند، روی قیمت محصولات تاثیر مستقیم داشته و ما هم به ناچار برای شرکت‌ها مجبور به تغییر قیمت هستیم.

 

* راه حل خروج از این مشکلات چیست؟

یک راه حل می‌تواند این باشد که حاشیه سود را کمتر کرده تا تولیدکننده دچار سختی نشود، اما اگر افزایش قیمت زیاد باشد مجبور هستیم تا قیمت محصولات را افزایش دهیم.

 

* با عنایت به اینکه مواد مورد استفاده شما، کاغذ و ضد محیط زیست است؛ توجه شما به صنعت سبز به چه میزان است؟

قسمت بازیافت داخل کارخانه موجود بوده و برای اینکه این چرخه به طبیعت آسیب نزند داخل کارخانه ضایعات را بازیافت و گرانول و موادی نظیر کیسه زباله تولید می‌کنیم.

 

* نمایشگاه آگروفود شرکت می‌کنید؟ و حضور در نمایشگاه‌ها را تا چه میزان در پیشبرد اهداف شرکت‌ها و نیل به اهداف‌تان موثر می‌دانید؟

بله با توجه به اینکه نمایشگاه‌های تهران در سطح بین‌المللی هستند.در طی سالیان مختلف و متوالی شرکت کرده از قبیل نمایشگاه چاپ و بسته بندی، آگروفود و ایران پلاس. نمایشگاههای خارجی که معمولا در کشورهای روسیه یا ترکیه برگزار باشد، به منظور بازاریابی و گسترش صادرات شرکت می‌کنیم.

 

* قطعی برق و گاز و اثراتی که بر روی اصنافی مانند شما می‌گذارد؟

قطعی برق به صورت مداوم به خصوص در تابستان برخی از وظایف ما را مختل می‌کند و ما تنها راه‌حلی که داشتیم استفاده از ژنراتور بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز