خبرگزاری کار ایران

به منظور استفاده از بیمه کارگران ساختمانی؛

پزشک، وکیل و وارد‌کننده خودرو خود را کارگر ساختمانی جا زدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۹۶

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمان گفت: در میان کسانی که از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند پزشک، وکیل، معاون بانک و حتی واردکننده خودرو وجود داشت که در نتیجه پایش صورت گرفته این افراد شناسایی و پرونده آنها مختومه شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی ساداتی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ ظرفیت خالی برای بیمه کارگران ساختمانی ایجاد شده است، عنوان کرد: کل ظرفیت ایجاد شده در این زمینه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، اما برخی افراد که مشاغل دیگری داشتند از طرح بیمه کارگران ساختمانی سوءاستفاده کرده و از این طرح بهره می‌بردند.

به گفته او؛ تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفری که خود را کارگر ساختمانی جا زده تا از مزایای بیمه این گروه از افراد استفاده کنند، شناسایی و پرونده آنها مختومه شده است.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمان با تاکید بر اینکه حمایت‌هایی که از این نوع بیمه وجود دارد، برخی از افراد را وسوسه کرده تا از آن استفاده کنند، گفت: در میان کسانی که از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند پزشک، وکیل، معاون بانک و حتی واردکننده خودرو وجود داشت که در نتیجه پایش صورت گرفته این افراد شناسایی و پرونده آنها مختومه شد.

او ادامه داد: همچنین ما در میان افرادی که از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند تاجر، آهن فروش و ... هم داشتیم که این افراد هم یا شناسایی شده یا به زودی سامانه رفاهی کارگران ساختمانی وضعیت آنها را مشخص می‌کند. بر این اساس ظرفیت‌های تازه‌ای برای بیمه کارگران ساختمانی به وجود می‌آید.

ساداتی با بیان اینکه برآورد ما از تعداد کارگران ساختمانی چیزی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی برابر با ظرفیت ایجاد شده برای بیمه است، عنوان کرد: با شناسایی افرادی که از بیمه کارگران ساختمانی سوءاستفاده کرده‌اند، این طرح که در راستای حمایت از این قشر زحمت‌کش است هدفمند شده و درصد انحراف آن کاهش می‌یابد. جای پرونده‌های مختومه ظرفیت‌های جدید ایجاد شده و کارگران جا مانده از طرح بیمه کارگران ساختمانی می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

او همچنین عنوان کرد: در طرح بیمه کارگران ساختمانی تفاوت‌هایی میان کارگر ساده و استاد‌کار در نظر گرفته شده است و حق بیمه، حقوق و مزایای بیمه‌شدگان با هم فرق دارد. بر اساس گواهی مهارت و با استناد به سطوح دستمزدی استاد‌کاران هر رشته خدمات بیمه‌ای متفاوتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز