خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

کارکنان شاغل شهرداری مرکزی آبادان تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۱۵

پس از اجتماع صنفی روز گذشته کارگران مجموعه شهرداری آبادان، این‌بار گروهی از کارکنان شاغل در شهرداری مرکزی برای پیگیری مطالبات صنفی خود تجمع کردند.

منابع کارگری در شهرداری آبادان می‌گویند: دست‌کم صد نفر از کارکنان شاغل در شهرداری مرکزی آبادان، صبح امروز یکشنبه (۲۳ دی ماه) با برپایی یک اجتماع صنفی در مقابل ساختمان شهرداری خواستار پیگیری مطالبات معوقه خود شدند.

این درحالی است که از حدود دو ماه قبل تا دیروز گروهی از کارگران خدماتی، فضای سبز وآتش نشانی  مجموعه شهرداری آبادان برای پیگیری مطالبات خود مدام در حال برپایی اعتراض صنفی هستند.

خواسته اصلی کارگران و کارکنان اداری معترض که تعداد آنها ۲ هزار  نفر برآورد می‌شود، پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه مزدی و سایر مزایای جانبی است که در حال حاضر سه ماه به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران شهرداری آبادان پرداخت مطالبات مزدی کارگران و کارکنان از مهر ماه به تاخیر افتاده و پاداش و اضافه‌کاری‌های آنها به صورت کامل به آنها پرداخت نمی‌شود.

به گفته وی، معاون شهردار آبادان در اجتماع روز گذشته کارگران حاضر شده و تاکید کرد که تا آخر سال جاری همچنان به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت مطالبات مزدی کارگران را ندارند. شهردار نیز نبود نقدینگی و نداشتن درآمد ثابت را علت تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا کارگران و کارکنان اداری خود اعلام کرده است.

طبق اظهارات این کارگر، شهردار مدعی است شهرداری آبادان مطالبات زیادی از پالایشگاه آبادان و سایر پروژه‌های در حال تاسیس شهر طلب دارد که در صورت وصول بخش از آن امکان پرداخت مطالبات معوقه کارگران فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز