خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به ۶ ماه معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۸۱

گروهی از کارگران شهرداری شهر لوشان، صبح امروز در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در محدوده داخلی ساختمان شهرداری تجمع کردند.

یکی از منابع خبری در شهرداری لوشان به خبرنگار ایلنا گفت: این کارگران در واحد اداری شهرداری لوشان و سازمان‌های واسطه به آن به‌صورت قراردادی مشغول کارند. آنها صبح امروز (۹ دی ماه) در اعتراض به معوقات مزدی خود به نشانه اعتراض در محدوده داخلی ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند.

حدود ۸۰ نفر از کارگران شهر لوشان که در شش ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده است؛ می‌گویند چندین سال است مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم. در هر دوره بعد از انتخابات شورای شهر که شهردار تغییر می‌کند؛ وعده پرداخت مطالبات داده می‌شود اما بازهم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم.

به گفته آنها اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد چرا اعضای شورای شهردر هر دوره مرتبا شهردار تغییر می‌دهند؟

همچنین به نقل از این کارگران گفته می‌شود بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر لوشان به پرداخت مطالبات آنها باعث شده تعدادی از همکاران باسابقه آنها به دلیل پرداخت نشدن سهم بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور از ماه‌ها پیش معطل صدور احکام بازنشستگی خود باشند.

طبق اظهارات آنان تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری‌های شهر لوشان درحالی ادامه دارد که مرتب از سوی مسئولان شهرداری و شورای شهر گفته می‌شود شهرداری به دلیل رکود در بازار مسکن همانند اغلب شهرهای کشور با چالش جدی روبه‌رو شده و منابع مالی خود را از دست داده است. این درحالی‌ست که مسئولان شهری بوپژه شهردار لوشان با این ادعا به دنبال هیچ برنامه‌های نیستند که بتوانند منابع درآمدی شهرداری را افزایش دهند.

لوشان ازجمله شهرهای بخش مرکزی شهرستان رودبار در استان گیلان است. این شهر در میانه راه قزوین به رشت قرار دارد و اولین شهر ورودی استان گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز