کد خبر: 697617 A

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

کارگزاران مخابرات روستایی می‌گویند: شرکت مخابرات در عقد قرارداد دائم، بایدها و الزاماتِ قانونی را درنظر نگرفته‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور از رویکرد مخابرات نسبت به مساله قراردادها انتقاد کردند. آنها در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به بیان مطالبات خود پرداختند و خواستار اجرای قانون شدند.

در بخشی از این نامه آمده‌است: طی کش و قوس‌های فراوان، رای دیوان عدالت اداری در خصوص تایید بخشنامه وزارت کار مبنی بر برخوردار شدن کارگزاران از داشتن قرار داد دائم صادر گردید ولی آنچه که از طرف شرکت مخابرات در عمل مشاهده شد، پیروی نکردن مفاد رای دیوان و قوانین مربوطه در خصوص تنظیم قرارداد دائم بود که می‌بایست مانند کارکنان رسمی شرکت با کارگزاران تعامل می شد در صورتی هر آنچه را که نیت تبعیض‌آمیز شرکت در خصوص کارگزاران بود در آن گنجانده شد و متاسفانه تغییراتی اساسی نسبت به قراردادهای قبلی در آن مشاهده نگردید بلکه فقط با کلمات بازی شده است. تغییر آن رویکرد شرکت مخابرات ایران که جامعه کارگزاران در رسانه‌ها، مصاحبه‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها، مقابل دیدگان همه آن را به فال نیک گرفت، نشان از این دارد که این شرکت، کارگزاران را همچنان فرزندخوانده تحمیلی بر خود تصور کرده و حق و حقوق آنها را به رسمیت نخواهد شناخت که این تصور نادرست در تناقض با تمامی مفاد قوانین مجلس شورای اسلامی، وزارت کار و دیوان عدالت اداری‌ست که متاسفانه مخابرات آن را به بازی گرفته است.

در بخشی دیگر از این نامه می‌خوانیم: پس از صدور رای دیوان عدالت اداری در خصوص کارگزاران مخابرات روستایی، وزیر جوان و محترم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آنچنان از هزینه 800 میلیارد تومانی این رای سخن گفت که گویا شرکت در حال واریز کردن آن به حساب کارگزاران بوده و آن را هزینه عقد قرارداد دائم خواهد کرد ولی چیزی که مشاهده گردید ملموس نبودن و لحاظ نکردن حتی یک ریال هم از این میلیاردها ریال در بطن و متن قرارد بود و دوستان شما در واحد حقوقی با ذهنیت‌های مادی گرایانه و نگاه تحمیلی خواندن کارگزاران به بدنه شرکت چیزی را برای کارگزاران لحاظ نکرده و دست رد بر سینه تمامی قوانین مربوطه زدند و کاملا از در تقابل با کارگزاران وارد شدند نه تعامل که مثال بارز آن لحاظ نکردن هیچگونه مزایای حقوق و رفاهیات در متن قرارداد به اصطلاح دائم کارگزاران مخابرات روستایی می‌باشد. شرکت مخابرات ایران سعی بر این دارد که وضعیت کارگزاران در حالت کما و تعلیق قرار داده و برای برون رفت از آن هم راهکارهای جدی و عملی را مدنظر ندارد که البته این نوع نگرش می‌تواند سطح تنش‌ها را زیاد و شکاف‌های موجود را عمیق‌تر نماید و باعث بروز چالش‌های بزرگ شود که این امر می‌تواند در روند امورات و سطح همکاری‌های دوجانبه اختلالات جدی  وارد نموده و منجر به نارضایتی‌های گسترده‌ای شود.

جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور تاکید کردند: شرکت مخابرات با اجحاف در حق و اوضاع کارگزاران و قانونگریزی‌های آشکار خواسته ها و کرامت‌های انسانی کارگزاران را تا سطح زیادی تنزل داده و عملا و با اقدامات خود ازجمله تنظیم قراردادی عاری از مزایا، این قشر خدمتگزار روستایی را از دایره کارکنان خود خارج نموده است که این نوع رویکرد با میثاق انسان محوری، اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی منافات چشمگیر دارد و این در نوع خود حمله‌ای آشکار به تمامی سرنوشت و کرامت انسانی کارگزاران است.

کارگزاران «خواسته‌های خود» را اینگونه مطرح کردند: انتظار و درخواست جامعه کارگزاران، تنظیم قرارداد دائم با تمامی مزایا و رفاهیات موجود و مصوب آیین‌نامه‌های شرکت مخابرات ایران است؛ ما جزو بدنه مخابرات هستیم و باید از همه‌ی حقوق قانونی بهره‌مند گردیم.

کارگزاران مخابرات روستایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر