کد خبر: 692981 A

یادداشتی از امیرعباس تقی‌پور؛

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی و مشاور مرحوم «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در یادداشت پیش رو فرازهایی را از زندگی وی بازگو می‌کند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

به گزارش ایلنا، «امیرعباس تقی‌پور» مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی و مشاور مرحوم «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در یادداشت پیش رو فرازهایی را از زندگی وی بازگو می‌کند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

عاشق حرفه‌ات که باشی، فرقی نمی‌کند کجا خدمت کنی؛ در کسوت و لباس مقدس پزشکی باشی یا در کسوت یک مدیر. دکتر نوربخش کسی بود که همواره با اعتقاد راسخ به اینکه ما مسئولیت سنگینی در قبال مردم داریم گام برمی‌داشت و هرگز هم در این مسیر کوتاهی نکرد.

معتقد بود با حل مشکلات مردم به خصوص بازنشسته‌ها و بیماران امید را می‌توان به دل‌ها بخشید و شاید به همین دلیل بود که در هر ساعتی از شبانه روز برای بهبود وضعیت قشری که تحت پوشش مجموعه‌ای بودند تلاش می‌کرد و در نهایت هم در راه خدمت و خدمتگزاری جان خود را فدا کرد.

مردی که قدرشناس لباس و رشته خود بود و می‌گفت از این لباس و حرفه خدمت به مردم آموختم. مدیری که در هر زمانی و در هر مراسمی خدمتگزاری را نخستین وظیفه می‌دانست و برای رسیدن به این مهم از هیچ موضوعی فروگذاری نکرد.

حتی در آخرین کلیپ مرحوم دکتر نوربخش که در عیادت از بیماران بود، همه را به مهربانی با بیماران توصیه کرد. این کلیپ بعدازظهر چهارشنبه ۲۳ آبان ماه و یک روز قبل از فوت ایشان ضبط شد تا ماندگار شود از مردی که به معنای واقعی مهربان بود و خدمتگزار. مردی که حتی اجازه نداد در ساخت کلیپ از زندگی‌اش از اقدامات خداپسندانه، جراحی و درمان رایگان بیمارانی که یک روز در هفته در شهر ری انجام می‌داد، روایت شود.

کار بزرگی که امروز پس از مرگش باید رسانه‌ای شود تا همه مردم بدانند که چه مدیری در تامین اجتماعی خدمتگزار و خدوم مردم بود. مدیر با شرافتی که سرسخت بود و عاشق کارش و برای خدمت به مردم در هر ساعتی از شبانه‌روز تلاش می‌کرد.

او نه تنها خود حتی خانواده‌اش را نیز وقف سازمان تامین اجتماعی کرده بود. در مسیری گام برداشت که خودش به آن اعتقاد داشت و می‌گفت با کارگرها زندگی کرده‌ام پس باید با آنها هم همراهی کنم. تا دردشان را ندانم که نمی‌توانم مرهمی برای دردهایشان باشم.

با اینکه فوق تخصص جراحی زانو بود و می‌توانست درآمد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد اما چون معتقد به خدمت به مردم و قشر ضعیف جامعه بود از هیچ تلاشی برای خدمت به این قشر فروگذاری نکرد و من به عنوان مدیر روابط عمومی شهادت می‌دهم که به معنای واقعی در خدمت مردم و ۴۲ میلیون بیمه شده‌ای بود که همه چشم امیدشان به تامین اجتماعی بود.

در نهایت اینکه تمام تلاش خود را برای مستمری‌بگیران به کار بست و اگر مقایسه‌ای در همه این سال‌ها شود خواهیم دید که بهترین دوران متعلق به زمانی بود که ایشان تصدی‌گری تامین اجتماعی را برعهده داشت.

سید تقی نوربخش امیر عباس تقی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر