خبرگزاری کار ایران

تجمع دوباره۳۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج؛

حضور جانبازان و خانواده شهدا در تجمع امروز/مطالبات مزدی کارکنان به یازده ماه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۵۹۵

۳۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج به‌همراه تعدادی از جانبازان، ایثارگران و اعضای خانواده شهدای استان البرز در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی بیمارستان و عدم پرداخت مطالبات مزدی یازده ماهه کارکنان ابتدا در مقابل بیمارستان و سپس در مقابل، خانه ملت استان البرز تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز تعدادی از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان تجمعاتی ابتدا در خیابان روبروی بیمارستان و سپس در مقابل خانه ملت استان البرز برگزار کردند.

قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) به ایلنا گفت: از ساعت هشت صبح امروز در مقابل محوطه بیمارستان و بعد از آن در مقابل خانه ملت استان البرز تجمع کرده‌ایم. تعداد تجمع‌کنندگان به حدود ۳۰۰ نفر می‌رسد. غیر از کارکنان بیمارستان در حدود ۵۰ نفر از جانبازان و ایثارگران استان البرز نیز در این تجمع حضور یافته‌اند. همچنین ۴ پزشک که مطالبات بین یک الی دو ساله دارند، در بین تجمع‌کنندگان هستند.

وی در خصوص مطالبات تجمع‌کنندگان اظهار داشت: مطالبات مزدی کارکنان بیمارستان اکنون به حدود ۱۱ ماه رسیده است. ما فقط وعده و وعید از مسئولان می‌شنویم. متاسفانه مسئولان مربوطه در استانداری البرز به مشکلات این بیمارستان ‌توجهی نمی‌کنند و شرایط بلاتکلیفی برای آن ایجاد کرده‌اند.

طاهری اظهار داشت: بیمارستان برای فروش گذاشته شد اما مشتری مناسبی برای آن پیدا نشد و بحث فروش آن منتفی شد. البته همچنان به دنبال خریدار هستند تا با دریافت درصد بهتری از فروش بیمارستان، آن را واگذار کنند اما هنوز کسی با این شرایط، برای خرید بیمارستان پا پیش نگذاشته است.

وی با اشاره به تعداد زیاد تجمعاتی که تاکنون برپا شده، خاطرنشان ساخت: رییس بیمارستان و مدیر مالی آن معمولا در تجمعات حضور نمی‌یابند تا مجبور به پاسخگویی به معترضان نشوند.

وی در خصوص حضور جانبازان و ایثارگران در این تجمع، اظهار داشت: از آنجا که یکی از مالکان این بیمارستان بنیاد شهید است، برای این افراد مهم است که چه بر سر بیمارستان خواهد آمد. آنها پیگیر وضعیت بیمارستان هستند.

نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در پایان، گفت: قرارداد کارکنان بیمارستان تا پایان شهریورماه امسال بود. از آن موقع به بعد، با کارکنان قرارداد جدیدی بسته نشده است اما آنها همچنان مشغول کار هستند. لازم به ذکر است به رغم بی‌توجهی بسیاری از مسئولان استان البرز سازمان‌هایی همچون حفاظت اطلاعات سپاه، فرمانداری کرج و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خصوص وضعیت ما همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

یکی از کارکنان بیمارستان در تماس با خبرنگار ایلنا در رابطه با تجمع امروز، گفت: در حدود ۳۰۰ نفر در تجمع امروز شرکت کرده‌اند. ۴ نفر از پزشکان بیمارستان نیز در این تجمع حضور دارند. خانواده جانبازان و شهدایی که چند سال است کار درمانشان را در اینجا انجام دادند، عرق و تعصب خاصی نسبت به این بیمارستان دارند و به همین خاطر تعدادی از آنها نیز در تجمع امروز شرکت کردند.

وی افزود: مراجعات مکرر ما به استانداری هم فایده‌ای نداشته است. حتی موردی پیش آمد که برخورد نامناسبی ازسوی استانداری با کارکنان بیمارستان که صرفا پیگیر مطالباتشان بودند، پیش آمد.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما تاکنون وعده‌ها و حرف‌های دروغ بسیار زیادی در خصوص وضعیت بیمارستان شنیده‌ایم و اکنون مشخص نیست که صاحب این ملک و بیمارستان چه کسی است. هم‌چنین، آقای محمدجواد کولیوند (نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی) مدتی پیش اعلام داشت که به‌دلیل به فروش نرفتن بیمارستان قرار است اینجا به صورت هیئت امنایی اداره شود اما هنوز این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به گفته‌های ریاست سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز که ازجمله مالکان بیمارستان محسوب می‌شود، گفت: مدتی پیش، وی اعلام داشته بود که قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا، مطالبات مزدی کارکنان پرداخت خواهد شد اما این امر نیز وقوع نیافته است.

وی در خصوص وضعیت کنونی بیمارستان اظهار داشت: اکنون بیمارستان در وضعیت بلاتکلیف است. به دلیل فقدان تجهیزات معمول روزمره مثل سرم، نهایتا دو الی سه بیمار پذیرش می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: قراردادهای ما ابتدای سال بسته شد و در پایان شهریور به اتمام رسید. بعد از آن هیچ برنامه‌ای برای بستن قرارداد جدید اعلام نشد. اما سازمان همیاری اعلام کرده که اجازه بستن قرارداد جدید وجود ندارد.

گفتنی است محمدجواد کولیوند (نماینده حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی) در گفتگویی که پیش‌تر با ایلنا داشت، اظهار داشت: مالکان این بیمارستان، بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و دستگاه حاکمیتی (استانداری) هستند. از همین روی، در حوزه مدیریتی آن مشکلاتی وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت کارکنان بیمارستان در صورت فروش رفتن بیمارستان و یا فروش نرفتن و متعاقبا تشکیل هیئت امنا برای اداره بیمارستان، تاکید کرد: کارکنان بیمارستان نباید نگرانی داشته باشند چراکه در هر دو صورت وضعیت آنها حفظ خواهد شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس گفت: کارکنان بیمارستان جزو سرمایه‌های ارزشمند این استان بوده و نباید شایعات در انجام وظایف آنان مشکلی ایجاد کند. با تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان، حقوق و مزایای همه کارکنانی که پرداخت‌نشده، تمام و کمال پرداخت خواهد شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز