خبرگزاری کار ایران

خواسته کارگران تولی پرس و بسته‌بندی البرز در تجمع امروز؛

معوقات مزدی و تامین مواد اولیه کارخانه را می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۵۳۲

جمعی از کارگران دو کارخانه تولی پرس و بسته‌بندی البرز صبح امروز در اعتراض به ۲ تا ۳ماه حقوق معوقه و تامین نشدن مواد اولیه ازسوی کارفرما در محوطه‌ کارگاه دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۴۵۰ کارگر کارخانه تولی پرس و بسته‌بندی البرز که از طریق یک کارفرمای مشترک در شهرک صنعتی البرز قزوین مشغول کارند، طی چند ماه گذشته جدا از معوقات مزدی به دلیل تامین نشدن مواد اولیه کاری برای انجام دادن ندارند. به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و استانی برای ادامه تولید مواجه شده‌اند، به نشانه اعتراض صبح امروز (شنبه -۷ مهر ماه) در محوطه‌ی کارگاه دست به تجمع زدند.

این کارگران گفتند: پیش از این در اعتراض به افزایش تعطیلی‌های مکرر کارخانه دست به اعتراض صنفی می‌زدیم و هم‌اکنون که چند هفته از پایان تعطیلات کارخانه می‌گذرد، به دلیل فراهم نشدن مواد اولیه تولید، کاری برای انجام دادن نداریم.

کارگران دو کارخانه تولی پرس و بسته‌بندی البرز به قطع سرویس ایاب ذهاب و نهار خود نیز اشاره کردند و گفتند: به دستور کارفرما هم سرویس ایاب و ذهاب و هم نهارخوری کارخانه غیرفعال شده و کارگران از صبح زود تا غروب که در محل کار خود به سر می‌برند برای جابجایی و خوردن یک وعده غذا در کارخانه دچار مشکل هستند.

 طبق اظهارات کارگران این دو کارخانه، کارفرما توانایی مالی لازم را برای پرداخت دستمزد کارگران ندارد و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان هر روز شاهد افزایش مشکلات کارخانه بوده‌ایم و قول‌های داده شده ازسوی مسئولان هم راه به جایی نبرده است.

طبق اظهارات معترضان درحالی این مشکلات ادامه دارد که کارگران این شرکت بارها در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقات خود، مقابل نهادهای مختلف دولتی تجمع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز