خبرگزاری کار ایران

اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از بیمه را دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۶۰۵

تمامی اتباع خارجی که در کشور اقامت قانونی دارند، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند.

به گزارش ایلنا، استفاده از نیروی کار خارجی در تمامی کارگاهها، مشمول قانون تامین اجتماعی است و برای بیمه اتباع خارجی الزام قانونی وجود دارد.

اتباع خارجی که به صورت قانونی در کشور مشغول به کار هستند و پروانه اشتغال دارند اگر در کشور خود بیمه باشند و آن کشور عضو مقاوله نامه شماره ۱۹ بین المللی کار باشد، فقط ۳ درصد حقوق فرد برای بیمه حوادث حین کار دریافت می شود و اگر در کشور خود بیمه نباشند، ۲۷ درصد حق بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی دریافت می شود و این افراد از تمامی خدمات تامین اجتماعی بجز بیمه بیکاری برخوردار هستند.

اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار ، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور جهت برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد و آنان با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال لیست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند و در صورت خودداری کارفرما، سازمان تأمین اجتماعی با انجام بازرسی، نسبت به احقاق حقوق اتباع فوق اقدام می کند.

علاوه بر اجرای پوشش بیمه اجباری در مورد اتباع خارجی،  بیمه حرف و مشاغل آزاد، زنان خانه دار، طلاب، اختیاری و توافقی این گروه نیز امکان پذیر است و تمامی اتباع خارجی دارای کارت اقامت معتبر و مجوز اشتغال همانند سایر ایرانی‌ها  می‌توانند از تمام مزایا و خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند .

کارفرمایان می‌توانند برای بیمه کارگران غیر ایرانی با در دست داشتن مدارکی مانند روادید، گذرنامه و مجوز اشتغال نیروهای خود به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و با تکمیل فرم و پرسشنامه و همچنین پرداخت حق بیمه نسبت به بیمه آنان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز