خبرگزاری کار ایران

کارگران فضای سبز شهرداری «بندر عباس» معوقات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۶۰

کارگران پیمانکاری فضای سبز شهرداری بندر عباس سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

یک منبع کارگری در استان هرمزگان در تماس با خبرنگار ایلنا، از حدود سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده حدود ۲۰۰ کارگر پیمانکاری فضای سبز شهرداری بندر عباس خبر داد.

او با بیان اینکه چندین سال است مطالبات مزدی کارگران فضای سبز شهرداری بندر عباس با تاخیر پرداخت می‌شود، در ادامه گفت: علاوه بر حقوق، بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران شهرداری بندر عباس برای دریافت حقوق، هنوز مسئولان این شهر پاسخ قانع کننده‌ای به درخواست‌های آن‌ها نداده‌اند و چندباری وعده پرداخت حقوق در روزهای آینده داده‌اند.

او با بیان اینکه کارگران فضای سبز شهرداری بندر عباس از کار با پیمانکاران خسته شده‌اند و به دنبال عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هستند، افزود: مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی کارگران را برای همه کارگران پیمانکاری انجام دهند تا امنیت شغلی پیدا کنند.

طبق اظهارات وی؛ برخی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری بندر عباس توانایی مالی پرداخت حقوق کارگران خود را ندارند. این شرکت‌ها طبق قراردادی که با شهرداری دارند باید توانایی مالی پرداخت حداقل ۲ ماه حقوق نیرو کار خود را از محل سرمایه شرکت داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگران پیمانکاری در شرایطی به کار روزانه خود ادامه می‌دهند که بیشتر آن‌ها در تامین نیازهای ضروری خانواده‌هایشان دچار مشقت هستند. ما انتظار داریم شهرداری نظارت خود را بر کار پیمانکاران بیشتر کند.

طبق اظهارات وی؛ مطالبات بیمه‌ای  مجموع کارگران شهرداری بندر عباس حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که طی چند سال گذشته حدود نیمی از این بدهی به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.

او گفت: متاسفانه شهرداری که توانایی پرداخت حقوق کارگران را ندارد در طول سالهای گذشته تعدادی نیروی کار خود با سفارش برخی افراد در پست‌های دولتی و مدیریت شهری جذب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز