خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور برای بازگرداندن مزایای عرفی و انگیزشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۳۰۲

کارگران خدماتی شهرداری نیشابور خواستار پرداخت مزایای عرفی و مناسبتی و انگیزشی خود از پیمانکار شدند.

کارگران خدماتی شهرداری نیشابور در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: شرکت‌های پیمانکاری که از سه سال پیش مسئولیت کارگران خدماتی را برعهده گرفته‌اند، از زمان شروع به کار همه مزایای عرفی، مناسبتی و انگیزشی کارگران را حذف کرده‌اند.

این کارگران در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: از ابتدای دی ماه سال ۹۷، شهرداری نیشابور بدون توجه به مخالفت کارگران وضعیت استخدامی کارگران شاغل در بخش خدماتی این مجموعه را از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری تغییر داد، در نتیجه جدا از امنیت شغلی و پرداخت نشدن به موقع دستمزد کارگران همه مزایای مزایای عرفی، مناسبتی و انگیزشی آن‌ها در معرض تهدید قرار گرفت.

در این زمینه یکی از کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور با ذکر نمونه‌ای از مطالبات انگیزشی خود و همکارانش گفت: به عنوان مثال همه همکاران هرساله به نوبت در ایام تعطیلات تابستان می‌توانستند با خانواده یک هفته از امکانات رفاهی و اقامتی که شهرداری برای آن‌ها در شمال کشور در نظر می‌گرفت، استفاده کنند اما این امکان از کارگران با ورود پیمانکار گرفته شده و در طول این مدت به دلیل افزایش هزینه‌های سفر و قیمت بالای اقامتگاه‌ها توانایی مالی برای بردن خانوادهایمان به مسافرت را نداریم.

به گفته این کارگر خدماتی؛ در حال حاضر دو پیمانکار در بخش خدمات با شهرداری طرف قرارداد هستند که طبق عرف جاری در پرداخت مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند. به عنوان نمونه در زمانی که با شهرداری مستقیما طرف قرار داد بودیم در ایام عید قربان و مبعث، عید فطر، ماه مبارک رمضان و حتی در آستانه سال تحصیلی... شهرداری به کارگران بن و یا پول نقد اختصاص می‌داد.

او با بیان اینکه در سال جاری فقط یک کمک هزینه ۳۰۰ هزار تومانی به حساب کارگران واریز شده است، گفت: ما کارگران خدماتی شهرداری نیشابور خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر کارگران خدماتی قرارداد مستقیم با شهرداری متفاوت است اما مدیران شهری توجهی به وضعیت معیشت و مطالبات ما نمی‌کنند.

به گفته وی، کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور به دلیل عقد قرارداد تحمیلی با پیمانکار هم از مزایای شغلی محروم شده‌اند و هم نسبت همکاران قرار داد مستقیم به موقع حقوق خودرادریافت نمی‌کنند.

او اضافه کرد: همچنین در روزهای پایانی شهریور و در آستانه سال تحصیلی انتظار داشتیم حداقل کمک معیشتی از سوی شهرداری به ما کارگران حداقل بگیر (که مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنیم) اختصاص می‌یافت.

او با بیان اینکه ما خواهان عقد قرارداد مستقیم به صورت دائمی با شهرداری نیشابور هستیم، در ادامه تصریح کرد: حقوقی که از شرکت واسطه‌ای دریافت می‌کنیم کفاف زندگی‌مان را نمی‌دهد در عین حال با وجود نزدیکی که میان حرفه ما با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی رسمی وجود دارد، دستمزدهایی که به آن‌ها پرداخت می‌شود به هیچ وجه قابل مقایسه با ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز