خبرگزاری کار ایران

مقاوم سازی بیش از ۴۴ هزار مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۳۸۸

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۴۴ هزار و ۶۴۰ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شد.

به گزارش ایلنا، فرشید ریاحی اظهار داشت: احداث مسکن روستایی مطابق با نیازهای زندگی امروزی، تغییر نگاه و نگرش تامین سرپناه برای روستاییان به تامین مسکن مقاوم و بادوام و تلاش در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی از اهداف مهم بهسازی مسکن روستایی است.

وی افزود: از مجموع ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری ۴۴ هزار و ۶۴۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.

ریاحی بیان کرد: برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی روستایی در استان افزون‌بر ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:تاکنون عملیات اجرایی جابه‌جایی و ایمن‌سازی ۸۶ روستای در معرض خطر استان در قالب ۵۶ سایت (شهرک) جدید  با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ دفتر خدمات فنی مهندسی روستایی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۹۸مهندس دارای پروانه اشتغال عضو نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساخت‌وساز روستایی با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان جذب شدند.

ریاحی در پایان ارتقا سطح اجتماعی و امنیت جانی در زمان حوادث، امکان افزایش ارزش افزوده دارایی شخصی روستاییان، تلاش در جهت حفظ هویت و اصالت معماری بومی مسکن روستایی را ازجمله اهداف طرح مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز