خبرگزاری کار ایران

نگاهی به رکوردهای احتمالی لیگ هجدهم؛

رکوردهای جذاب در انتظار سرخابی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۱۸

در کنار قهرمانی‌، رکوردها همیشه برای هواداران فوتبال اهمیت خاصی داشته‌اند و باعث ماندگاری افرادی شدند که آن‌ها را در کتاب تاریخ به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش ایلنا، لیگ هجدهم به ایستگاه‌های پایانی خود رسیده و حالا همه منتظرند تا ببینند در‌نهایت کدام کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. اما ‌کنار قهرمانی در پایان این فصل چند رکورد هم در تاریخ لیگ برتر می‌تواند جابه‌جا یا تکرار شود که در ادامه به بررسی برخی از این رکوردها می‌پردازیم.

 تیم‌های همیشه حاضر

استقلال، پرسپولیس، سایپا، سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان، 5 تیمی هستند که در تمامی ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند و این تیم‌ها را در لیگ نوزدهم نیز به عنوان تیم‌های همیشه حاضر خواهیم دید.

استان‌های قهرمان

جام قهرمانی لیگ برتر فقط بین 3 استان خوزستان، تهران و اصفهان در گردش بوده؛ استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، پاس تهران، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایپا، تیم‌هایی هستند که تا این دوره توانسته‌اند قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنند. این فصل در صورت قهرمانی تراکتور، آذربایجان‌شرقی هم می‌تواند به جمع استان‌های قهرمان اضافه شود.

 پرافتخارترین تیم

پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران، سپاهان اصفهان است؛ 5 قهرمانی در ادوار مختلف لیگ سپاهان را در صدر تیم‌های پرافتخار لیگ قرار داده است. این فصل هیچ تیمی نمی‌تواند با قهرمانی به این رکورد برسد اما پرسپولیس در صورت قهرمانی بعد از سپاهان به دومین تیمی تبدیل خواهد شد که توانسته 3 فصل متوالی جام قهرمانی را به خانه ببرد.

 پرافتخارترین بازیکن

سیدجلال حسینی در صورت قهرمانی در لیگ هجدهم می‌تواند برای هفتمین بار جام قهرمانی لیگ برتر را لمس کند. سید‌جلال حسینی، کسب 6 قهرمانی ‌با سایپای لیگ ششم، سپاهان لیگ نهم، سپاهان لیگ دهم، سپاهان لیگ یازدهم و پرسپولیس لیگ شانزدهم و هفدهم را در کارنامه دارد و در صورت قهرمانی پرسپولیس در این فصل با 7 قهرمانی به رکوردی می‌رسد که شاید جاودانه بماند.

اولین هت‌تریک خارجی

امیر قلعه‌نویی با فاصله زیادی از رقبایش پرافتخارترین مربی لیگ برتر است؛ کسب 5 قهرمانی با 2 تیم استقلال و سپاهان او را در‌صدر جدول این رقابت‌ها قرار داده و قهرمانی احتمالی سپاهان می‌تواند قلعه‌نویی را دست‌نیافتنی‌تر کند. بعد از قلعه‌نویی، فرکی و برانکو با 2 قهرمانی در رتبه دوم مربیان پر‌افتخار لیگ قرار دارند و در صورت قهرمانی پرسپولیس، برانکو به تنهایی این رتبه را از آن خود خواهد کرد. علاوه‌بر این او به اولین و تنها مربی خارجی تاریخ لیگ تبدیل می‌شود که توانسته در قهرمانی هت‌تریک کند.

 رکورد کریمی

تا چند روز پیش محمود یاوری و فیروز کریمی به لحاظ مربیگری در تیم‌های مختلف، رکوردداران لیگ برتر بودند و هر 2 در 11‌تیم مختلف حضور در لیگ برتر را تجربه کرده بودند اما حالا فیروز کریمی با حضور در نفت مسجدسلیمان به عنوان دوازدهمین تیم لیگ برتر به تنهایی رکورددار است.

کمترین باخت

کم‌شکست‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر‌، پرسپولیس دوره اول‌، پاس و استقلال در لیگ سوم‌، استقلال لیگ پنجم و استقلال خوزستان لیگ پانزدهم با 3 شکست هستند. پرسپولیس تا این‌جای مسابقات فقط یکبار مغلوب شده‌ و می‌تواند این رکورد را هم از آن خود کند. البته سپاهان هم با 2 شکست شانس شکستن این رکورد را خواهد داشت.

 گل خورده

رکورد کمترین گل خورده برای استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم است که 14 گل خورد و حالا 2 تیم در لیگ هجدهم فرصت دارند تا این رکورد را از آبی‌های خوزستان بگیرند. تا این‌جای فصل استقلال با 9 گل خورده و پرسپولیس‌ با 12 گل خورده عنوان بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرده‌اند.

مجموع امتیاز

سپاهان در لیگ نهم و استقلال در لیگ دوازدهم موفق به کسب 67 امتیاز در یک دوره شدند که رکورد تاریخ لیگ برتر است و پرسپولیس در صورت برد در 4 بازی باقی‌مانده‌ به این رکورد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز