خبرگزاری کار ایران

رقابتهای زیر ۲۱ سال میلان؛ دیدار برترین‌های نسل آینده تنیس در سال ۲۰۱۸

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۵۳

دومین دوره‌ از مسابقات فینال برترین‌های نسل آینده تنیس از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ آبان ۹۷ در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌گردد.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های فینال برترین‌های نسل آینده تنیس یا “Next Generation ATP Finals” که از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرده، بین هشت بازیکن برتر فصل در رده سنی زیر ۲۱ سال انجام می‌گیرد. این مسابقات بر روی زمین‌های هارد و در داخل سالن برگزار می‌شود.

همانند سال گذشته، مجموعه نمایشگاهی-تجاری «فیرا میلانو» در شهر میلان، میزبانی رقابت‌های نسل آینده تنیس را به عهده دارد. کشور ایتالیا تا سال ۲۰۲۱ میزبانی این مسابقات را عهده‌دار خواهد بود.

رقابتهای زیر ۲۱ سال میلان؛ دیدار برترین‌های نسل آینده تنیس در سال ۲۰۱۸

مجموعه فیرا میلانو در شهر میلان

رقابتهای زیر ۲۱ سال میلان؛ دیدار برترین‌های نسل آینده تنیس در سال ۲۰۱۸

نمایی از محل برگزاری رقابت‌های میلان

نحوه کسب جواز حضور در مسابقات Next Gen ATP Finals

 هفت نفر از هشت تنیس‌باز حاضر در رقابت‌های تنیس میلان از طریق جدول رده‌بندی موسوم به «Race to Milan» که به بازیکنان رده سنی زیر ۲۱ سال اختصاص دارد، جواز شرکت در این مسابقات را کسب خواهند کرد. بازیکن ۸ـم نیز از طریق سهمیه وایلد کارت به یک بازیکن ایتالیایی تعلق خواهد گرفت.

نحوه برگزاری

شیوه برگزاری رقابت‌های میلان از حیث مراحل، درست مانند مسابقات نهایی تور جهانی مردان در لندن است؛ ۸ تنیس‌باز در دو گروه ۴ نفره به مصاف یک‌دیگر خواهند رفت و پس از پایان یافتن رقابت‌های مرحله گروهی، دو بازیکن برتر از هر گروه در دور نیمه‌پایانی با یک‌دیگر روبه‌رو خواهند شد. گفتنی است بر خلاف رقابت‌های لندن، این مسابقات تنها در رده انفرادی انجام می‌گیرد.

میزان جوایز نقدی

جایگاه مبلغ جایزه (دلار)
قهرمان بدون شکست ۴۰۷,۰۰۰
جایزه اضافه قهرمان بدون شکست ۲۴,۰۰۰
قهرمان ۲۳۵,۰۰۰
نایب‌قهرمان ۱۳۰,۰۰۰
سوم ۷۸,۰۰۰
چهارم ۵۲,۰۰۰
هر برد در دور گروهی ۳۲,۰۰۰
حضور در مسابقات ۵۲,۰۰۰

*اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای برای این رقابت‌ها امتیازی در نظر نگرفته است. فدراسیون جهانی تنیس نیز این رقابت‌ها را به عنوان مسابقات رسمی نمی‌شناسد.

قوانین مسابقات

قوانین برگزاری مسابقات نهایی نسل آینده با دیگر مسابقات استاندارد تنیس تفاوت دارد و روش‌های نوآورانه‌ای در برگزاری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که تعدادی از آن‌ها در ادامه آورده شده است:

  • این مسابقات به صورت ۳ ست از ۵ ست برگزار می‌شود.
  • هر ست از ۴ گیم تشکیل شده است. (بر خلاف بازی استاندارد که هر ست از ۶ گیم تشکیل می‌شود)
  • در صورتی که در گیم‌شماری، حساب کار ۳ بر ۳ برابر شود، سیستم تایبریک اجرا خواهد شد.
  • امتیازات هر گیم به صورت «No-Ad» خواهد بود.
  • سیستم «No Let» نیز اجرا خواهد شد؛ بدین معنی که اگر توپ بازیکن زننده سرویس به تور برخورد کند و در منطقه سرویس فرود آید، بازیکن برگشت‌دهنده سرویس موظف به پاسخ دادن به آن خواهد بود.
  • زمان گرم کردن ۵ دقیقه می‌باشد که بلافاصله پس از ورود دومین بازیکن به زمین محاسبه می‌شود.
  • بعد از پایان هر امتیاز، فرد سرویس‌زننده حداکثر ۲۵ ثانیه فرصت دارد تا امتیاز بعدی را شروع کند و برای کنترل این موضوع یک تایمر در زمین قرار دارد.
  • هر بازیکن می‌تواند در طول هر مسابقه، ۱ مرتبه از وقت استراحت پزشکی ۳ دقیقه‌ای استفاده نماید.
  • بازیکنان قادر خواهند بود تا در پایان هر ست از کمک مربیان خود بهره ببرند. ارتباط بین مربی و بازیکن از طریق هدست برقرار می‌شود و گفت‌وگوی آن‌ها برای بینندگان تلویزیونی پخش خواهد شد.
  •  زمین مسابقه فاقد خطوط بازی دونفره است.

بازبینی ویدیویی

امسال در مسابقات میلان برای اولین بار در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس مردان، سیستم بازبینی ویدیویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این سیستم که از فناوری پیشرفته «چشم شاهین» استفاده می‌کند به بازیکنان اجازه می‌دهد در مواردی نظیر برخورد توپ با زمین برای دومین بار (Double Bounces) که ممکن است از چشم داور پنهان بماند و سایر ضربات خطا مانند تماس راکت حریف با توپ بیش از یک بار (Double Hits) و ورود به حریم زمین بازیکن مقابل و … از داور تقاضای بازبینی کند. پیش از این از فناوری چشم شاهین تنها برای بازبینی داخل و خارج بودن ضربات استفاده می‌شد. بازیکنان در طول بازی محدودیتی برای استفاده از سیستم بازبینی ویدیویی ندارند.

تایمر (Shot Clock)

شات کلاک، تایمری است که در درون زمین برای نمایش محدودیت‌های زمانی نظیر فرصت ۲۵ ثانیه بین امتیاز‌ها، زمان استراحت بین هر ست، زمان استراحت پزشکی و … قرار داده شده تا قانون در این موارد به صورت شفاف از سوی داور اعمال شود و بازیکن نیز زمان خود را بهتر مدیریت کند.

عدم استفاده از داوران خط

در مسابقات فینال برترین‌های نسل آینده تنیس، خبری از داوران خط نخواهد بود و این کار را تکنولوژی چشم شاهین (Hawk Eye) انجام خواهد داد. تنها داوری که به صورت فیزیکی در زمین مسابقه حضور دارد، داور صندلی است. «خطای پا» هنگام سرویس یا همان «Foot Fault» نیز توسط یک داور در بیرون از زمین مسابقه و به کمک متخصصان سیستم چشم شاهین و دوربین‌های نصب شده در زمین کنترل خواهد شد.

آزادی در استفاده از راهنمایی مربی

در این مسابقات بر خلاف سایر رقابت‌های تنیس مردان که استفاده از راهنمایی‌های مربی تخلف محسوب می‌شود، بازیکنان می‌توانند در طول بازی از کمک مربیان خود بهره‌مند شوند. هر تنیس‌باز می‌تواند در پایان هر ست و تا سقف چهار مرتبه در یک بازی، راهنمایی‌های لازم را از مربی خود دریافت نماید.

اما صحبت مربی با بازیکن به صورت فیزیکی و رو در رو نخواهد بود، بلکه مربی توسط یک هدست با بازیکن خود ارتباط برقرار می‌کند. در مواقعی که بازیکنی تقاضای وقت استراحت یا وقت استراحت پزشکی داشته باشد نیز بازیکن مقابل می‌تواند تواند با مربی خود صحبت کند.

یک نوآوری جالب دیگر

در این تورنمنت بر خلاف سایر مسابقات تنیس، تماشاگران (به استثنای تماشاگرانی که در سکو‌های پشت دو خط بیسیلاین حضور دارند) می‌توانند در زمان‌هایی که بازی جریان دارد آزادانه رفت‌وآمد کنند و منعی برای و ورود و خروج آن‌ها به استادیوم وجود ندارد.

قهرمان سال ۲۰۱۷

در نخستین دوره از رقابت‌های نسل آینده تنیس، هیئون چونگ با شکست آندری روبلف به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. چونگ کره‌ای بدلیل شرط سنی دیگر قادر به رقابت‌ در این تورنمنت نخواهد بود.

رقابتهای زیر ۲۱ سال میلان؛ دیدار برترین‌های نسل آینده تنیس در سال ۲۰۱۸

هیئون چونگ، قهرمان سال گذشته مسابقات میلان

مسابقات نهایی نسل آینده تنیس ۲۰۱۸

گروه‌بندی مسابقات میلان در فصل ۲۰۱۸ به صورت زیر است:

رقابتهای زیر ۲۱ سال میلان؛ دیدار برترین‌های نسل آینده تنیس در سال ۲۰۱۸

گروه‌بندی مسابقات میلان

الکساندر زورف ۲۰ ساله، نفر اول تنیس‌بازان نسل آینده همانند سال گذشته به جهت حضور در مسابقات فینال تور جهانی در لندن از رقابت‌های میلان کناره‌گیری کرد. دنیس شاپووالوف نیز در این مسابقات حضور نخواهد داشت.

۱- استفانوس تیتیپاس ۲۰ ساله از یونان

۲- الکس دی‌مینور ۱۹ ساله از استرالیا

۳- فرانسیس تیافو ۲۰ ساله از آمریکا

۴- تیلور فریتس ۲۱ ساله از آمریکا

۵- آندری روبلف ۲۱ ساله روسیه

۶- جائوما مونار ۲۱ ساله از اسپانیا

۷- هوبرت هورکاچ ۲۱ ساله از لهستان

۸- لیام کارونا ۲۰ ساله از ایتالیا

اوگو اومبر و مایکل مو نیز به عنوان نفرات جایگزین در مسابقات حاضر خواهند بود تا در صورت لزوم و انصراف نفرات اصلی به میدان بروند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز