خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:

حجاب محدودیتی برای ورزش ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۵۴۸

دکتر فریده شجاعی اظهار داشت: عدم توجه دقیق و کامل به فعالیت بانوان در رشته های مختلف ورزشی امروزه در سراسر دنیا نگاهی همه گیر شده است.

به گزارش ایلنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع بررسی ورزش در هفته دولت، با حضور دکتر فریده شجاعی (مشاور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان و نایب رئیس فدراسیون بسکتبال) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر فریده شجاعی با اشاره به این که ورزش بانوان پس از انقلاب در ایران گسترش یافت، گفت: با توجه به فعالیت های وزارت ورزش و جوانان در دو سال اخیر خوشبختانه ورزش بانوان وارد فاز جدیدی از تحرک و پویایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر از 52 رشته ورزشی موجود در ایران، بانوان بدون توجه به رشته بوکس در 51 مورد رشته ورزشی حضور فعال دارند.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به تاثیر جنسیت در ورزش حرفه ای، اظهار داشت: در تمامی کشورهای دنیا بیشترین فعالان ورزشی در رشته های مختلف را مردها تشکیل می دهند؛ چرا که همه کشورهای دنیا به فعالیت مردان در حوزه ورزش بیش از زنان اهمیت قائل هستند.

وی با اشاره به موضوع حجاب در ورزش بانوان ایران، تصریح کرد: بر خلاف تصور عموم که حجاب را محدودیتی برای ورزش بانوان کشور می دانند، حجاب مصونیت و عامل موفقیت بانوان ایرانی در ورزش های حرفه ای است.

دکتر فریده شجاعی در ادامه اضافه کرد: عدم توجه دقیق و کامل به فعالیت بانوان در رشته های مختلف ورزشی امروزه در سراسر دنیا نگاهی همه گیر شده است.

وی با اشاره به وضعیت بسکتبال بانوان ایران در جهان، عنوان کرد: با توجه به پیگیری های مستمر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بسکتبال ایران، دختران ایرانی با رعایت حجاب اسلامی در مسابقات جهانی توسط فدراسیون بین المللی آسیا  پذیرفته شدند.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: خوشبختانه حضور بانوان ورزشکار در مسابقات آسیایی فراتر از پیش بینی های انجام شده رقم می خورد.

وی با اشاره به حضور بانوان در اماکن ورزشی، افزود: شایسته است که بانوان ایرانی در چهارچوب قوانین مطلوب بتوانند برای تماشای ورزش های مختلف در اماکن ورزشی ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز