خبرگزاری کار ایران

درباره صدرنشین ۲۴ هفته‌ای

معمای بزرگ لیگ پانزدهم چیست؟

استقلال 24 هفته صدرنشین لیگ برتر بود اما بازخوانی عملکرد این تیم برابر رقبا حاوی نکته‌های جالبی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال با وجود بیشترین هفته‌های حضور در صدر حالا کمترین شانس را برای قهرمانی لیگ پانزدهم دارد. حتی امکان دارد اتفاقی ناخوشایند مانند فصل گذشته برای این تیم رخ بدهد و آنها در حالیکه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در میان سه تیم ابتدایی جدول بودند در نهایت با رتبه چهارم لیگ را به پایان ببرند!

استقلال با وجود این که رکورددار صدرنشینی در این فصل با 24 هفته حضور در رتبه اول بود عملکرد عجیبی مقابل تیم‌های بالای جدولی داشته است. به همین دلیل است که یک هفته مانده به پایان مسابقات بیشترین صدرنشین لیگ، کمترین شانس قهرمانی را دارد. آن یک دلیل هم عدم کسب پیروزی در بازی‌های 6 امتیازی است.

 پرسپولیس، استقلال خوزستان، تراکتورسازی، نفت و ذوب آهن را به عنوان 5 رقیب اصلی تیم مظلومی برای کسب قهرمانی درنظر بگیرید. استقلال از 10 دوئل مستقیم با آنها تنها یک بازی را برد. آن یک بازی هم مقابل نفت در دور رفت بود و در بقیه بازی‌های دیگر هم استقلال یا بازنده بوده و یا موفق به کسب یک امتیاز شده است.

 نتیجه این نتایج ضعیف استقلال در بازی‌های 6 امتیازی این شده که از 30 امتیاز ممکن در بازی با رقبای حاضر در کورس قهرمانی، آبی‌ها فقط 8 امتیاز گرفته‌اند یعنی کمتر از 30درصد نتایج ممکن.

نکته عجیب‌تر اینکه استقلال حتی مقابل تیم‌های انتهای جدولی و در حال سقوط هم عملکرد مشابهی داشته است و به طور مثال مقابل استقلال اهوازی که مدتهاست سقوطش قطعی شده 2 امتیاز از دست داد. مقابل ملوان و راه‌آهن هم 2 امتیاز از دست داد. سوالی که به وجود می‌آید این است که استقلال با این عملکرد چطور 24 هفته در صدر قرارداشت؟

 

کد خبر : ۳۶۹۶۶۰