خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی با شکست اینتر برای اولین بار فاتح لیگ قهرمانان شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۸۲

منچسترسیتی با شکست اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش ایلنا، در چارچوب دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 22:30 در ورزشگاه آتاتورک استانبل ترکیه، تیم‌های منچسترسیتی و اینترمیلان به مصاف هم رفتند که در نهایت این مسابقه با برتری یک بر صفر سیتی به پایان رسید و این تیم توانست به مقام قهرمانی دست یابد.

تک گل سیتیزن‌ها را رودری در دقیقه 68 با حرکت تماشایی آکانجی و برناردو سیلوا به ثمر رساند.

اینتر در این مسابقه 3 شانس مسلم گلزنی داشت که اولین شانس آنها ضربه سر دیمارکو بود که در ابتدا به دیرک دروازه برخورد کرد و سپس لوکاکو ضربه هم‌تیمی خود را از روی خط بیرون کشید تا یکی از صحنه‌های تلخ برای نراتزوری رقم خورد. یک موقعیت دیگر نیز با فرصت‌سوزی لائوتارو و پاس ندادن به لوکاکو از دست رفت و موقعیت آخر در دقیقه 89 ضربه لوکاکو با مهار تماشایی ادرسون به بیرون رفت و یک موقعیت مسلم گلزنی دیگر برای اینتر از دست رفت.

نکته مهم نیمه اول مصدومیت کوین دی بروینه در دقیقه 35 بود. بازیکنی که در سال 2021 نیز در فینال لیگ قهرمانان اروپا میان سیتی و چلسی نیز در دقیقه 60 مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. در آن مسابقه پس از رفتن دی‌بروینه، سیتی کاملاً بی‌زهر شد و نتوانست مقابل چلسی به گل دست یابد و به نایب قهرمانی رضایت داد ولی در این مسابقه، سیتی با ستارگانی مثل برناردو سیلوا و جان استونز به گل رسید و قهرمانی را تجربه کرد.

اینتر در این مسابقه همانطور که پیش‌بینی می‌شد میل به بازی تدافعی داشت. آنها تصمیم داشتند با اتکا به ستاره‌ای مثل لائورتارو از ضدحمله استفاده کنند. پس از گل سیتی، اینتر کاملا جلو کشید و نمایش بسیار خوبی از خود نشان داد ولی موقعیت‌ها به گل بدل نشد.

در این مسابقه می‌توان به نمایش عالی جان استونز در میانه میدان منچسترسیتی اشاره کرد. بازیکنی که پس از مصدومیت دی بروینه و مخصوصا در نیمه دوم، نمایش بسیار خوبی داشت و توانست نظم میانی اینتر را به هم زند.

منچسترسیتی که برای اولین بار در تاریخ به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید و توانست این افتخار را با گواردیولا و ستارگانش بدست آورد.

گواردیولا که پس از سال 2011 و تیمی غیر از بارسلونا و با ستاره‌ای غیر از مسی نتوانسته قهرمان اروپا شود، پس از 12 سال به مقام قهرمانی رسید تا سومین جام خود را بدست آورد.

اینترمیلان که 3 قهرمانی در کارنامه خود دارد، برای چهارمین بار نایب قهرمان شد تا اینزاگی با نراتزوری تنها به قهرمانی در کوپا ایتالیا دست یابد.

در این مسابقه ستارگان سابق فوتبال دور هم جمع آمدند که می‌توان به بازیکنان اینتر سال 2010، سیدورف، کاکا و ... اشاره کرد.

آخرین باری که استانبل میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود به سال 2005 و قهرمان دراماتیک مقابل میلان بازمی‌گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز