خبرگزاری کار ایران

تکواندو گرندپری رم؛ حاج موسایی نقره ای شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۶۹

پیکارهای روز دوم از رقابتهای گرندپری رم با کسب دو مدال نقره و برنز برای تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در ادامه این مسابقات که به میزبانی ایتالیا در شهر رم جریان دارد، تیم ملی کشورمان دو مدال نقره و برنز دیگر کسب کرد تا جمع مدال‌های ایران به عدد سه برسد. امروز شنبه ۲۰ خردادماه مسابقات اوزان ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان و ۵۸- کیلوگرم آقایان برگزار شد که سیده نرگس میرنوراللهی و ملیکا میرحسینیL با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات خارج شدند، ابوالفضل زندی به نشان برنز دست یافت و مهدی حاجی موسائی هم نقره گرفت.

«مهدی حاج موسایی» در مبارزه نهایی وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف «آدریان وینسته» دارنده نشان برنز جهان در سال ۲۰۲۳ از اسپانیا رفت و در یک دیدار نزدیک ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

وی امروز کار خود را با برتری مقابل «سزار روریگوئز» از مکزیک آغاز کرد و در ادامه با برتری برابر «دیمیتروپولوس» از یونان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حاج موسایی در این مرحله و در یک مبارزه برتر «عمر سلیم» قهرمان مجارستانی جهان در سال ۲۰۲۲ با رنکینگ چهارم المپیکی را با قاطعیت کامل در دو راند (۱۳ بر ۶ و ۱۵ بر ۲) از پیش رو برداشت راهی مرحله نیمه نهایی شد.

«ابوالفضل زندی» با دیگر نماینده کشورمان در این وزن با کسب سه پیروزی متوالی برابر «تسکرا» از کرواسی، کریان راوت» دارنده مدال طلای گرندپری پاریس و رنکینگ پنجم جهان و «واسکز» از اسپانیا به نیمه نهایی صعود کرد. دیدار نیمه نهایی این وزن باید بین حاج موسایی و زندی برگزار می‌شد که با صلاحدید کادر فنی، حاج موسایی راهی دیدار نهایی شد و زندی برنز گرفت.

برنامه روز پایانی

این دوره از مسابقات فردا یکشنبه ۲۱ خرداماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۹- کیلوگرم بانوان و ۸۰- کیلوگرم آقایان به پایان می‌رسد و طی آن «غزل سلطانی»، «مبینا نعمت زاده، «امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری» به دیدار رقبای خود می‌روند.

در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۲۸ تکواندوکار حضور دارند ۲ نماینده ایران در یک سوی جدول مبارزه می‌کنند و در صورت برتری در ۲ دیدار برای صعود به نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت. غزل سلطانی «روقیه یلدیریم» از ترکیه پیکار می‌کند و در پیروزی به مصاف برنده دیدار کلمبیا و ویتنام می‌رود. مبینا نعمت زاده نیز ابتدا باید با «دنیا ابوطالب» عنواندار سال ۲۰۲۲ جهان از عربستان مبارزه کند و در صورت برتری به دیدار «لنا استویکویچ» از کرواسی خواهد رفت.

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم در اولین دیدار باید با «برایان سالازار» از مکزیک مبارزه کند و در صورت پیروزی به مصاف برنده مبارزه فرانسه و اسپانیا برود. امیرمحمد بخشی دیگر نماینده کشورمان نیز در این وزن مبارزه «پارک وو هیوک» قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان از کره جنوبی را پیش رو دارد. در این وزن ۳۲ تکواندوکار ثبت نام کرده اند.

برای تیم ملی کشورمان تا پایان روز دوم ناهید کیانی و مهدی حاج موسایی دو نشان نقره و ابوالفضل زندی یک مدال برنز کسب کرده اند.

به نفرات برتر این مسابقات به ترتیب کسب مدال طلا، نقره و برنز ۶۰، ۳۶ و ۲۱.۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز