خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه تولیدی چرم ماهی:

مقاومت 9 برابری چرم ماهی در مقایسه با چرم گاوی و گوسفندی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۰۹۷

مدیر گروه تولیدی چرم ماهی با بیان اینکه تولید چرم ماهی در دنیا سابقه ای 20 ساله دارد،‌ عنوان کرد: با توجه به اینکه پوست ماهی دورریز بود و با قیمت بسیار نازل برای تولید آرد ماهی استفاده می‌شد، از 3 سال گذشته موفق شدیم پوست ماهی را بومی‌سازی و به چرم تبدیل کنیم.

مهدی صادقی، مدیر گروه تولیدی چرم ماهی که با همکاری اتحادیه تولید و تجارت آبزیان درغرفه نمایشگاهی این اتحادیه در ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات که در تهران برگزار شد و به نمایش و معرفی این دستاورد می‌پرداخت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: «این شرکت از انواع ماهی‌های بومی کشور چرم تولید می‌کند و در حال حاضر هر سانتی متر مربع چرم ماهی خاویاری در خارج از کشور یک یورو ارزش گذاری می‌شود؛ این در حالی است که ما در ایران تکنولوژی تولید آن را به دست آورده‌ایم.»

 به گفته وی قیمت نمونه تولید داخلی نسبت به نمونه وارداتی خارج از کشور بسیار ارزان‌تر است و حتی قابلیت صادرات دارد. قیمت نمونه داخلی چند است؟

وی با بیان اینکه چرم ماهی 9 برابر چرم گاوی و گوسفندی مقاومت دارد، اظهار کرد: محصولاتی مانند کیف، کفش، کمربند، جا سوییچی و جا کارتی را می‌توان از چرم ماهی تولید کرد.

مدیر گروه تولیدی چرم ماهی اظهار کرد: از آنجا که چرم ماهی دوستدار محیط زیست است؛‌ وعملا دورریز ماهی را تبدیل به یک کالای با ارزش می‌کند، این اقدام از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز