خبرگزاری کار ایران

پورخلجی با " چشمان بسته " به فضایی مینیمال قدم گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۴۰

آلبوم " چشمان بسته " مجموعه‌ای از تکنوازی‌های پیانوست. این آلبوم فضایی مینیمال دارد و چشمان بسته نام قطعه‌ای در آلبوم است که من تصمیم گرفتم تا نام آلبوم هم برگرفته از آن باشد.

آلبوم چشمان بسته شامل تکنوازی‌های امیر پورخلجی می‌شود که فضایی مینیمال دارد و دیروز از سوی نشر هرمس منتشر شده است.

امیر پورخلجی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره انتشار تازه‌ترین اثر خود گفت: آلبوم " چشمان بسته " مجموعه‌ای از تکنوازی‌های پیانو من است که دیروز از سوی نشر هرمس منتشر شد. این آلبوم سال ۸۸ ضبط شد اما چندسالی زمان برد تا به مرحله انتشار برسد.

او ادامه داد: " چشمان بسته " فضایی مینیمال دارد و خوشبختانه نشر هرمس و آقای رامین صدیقی با توجه به شرایط زحمت بسیاری برای انتشار این اثر کشیدند. این روزها آثار این چنینی که اینسترومنتال هستند و مخاطب محدودتری هم دارند، ازسوی نشرها و شرکت‌های موسیقی خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و اولویت نشرها موسیقی‌های باکلام است.

پورخلجی درباره ساخت این اثر اظهار داشت: من برای ساخت این آلبوم به تنها چیزی که فکر نکردم تکنیک آهنگسازی بود و چشمان بسته حاصل یک احساس شخصی است. در این آلبوم نت‌ها در تمام و سادگی به دنبال هم می‌آیند که به نظرم همین باعثجذابیت این اثر شده است.

وی افزود: باتوجه به پیشینه من در موسیقی ارکسترال، انتشار آلبوم سولو پیانو در این فضای احساسی و دور از تکنیک‌های پیچیده آهنگسازی اتفاق جالب و غیرمنتظره‌ای‌ست. چشمان بسته به نوعی نسبت تمامی آثار من متفاوت است.

این نوازنده پیانو از انتشار آلبومی با عنوان آرش کمانگیر نیز خبر داد و گفت: مجموعه آرش کمانگیر سال ۸۸ برنده جایزه از جشنواره فجر شد و من این اثر را همراه با ارکستر اکراین ضبط کردم. آرش کمانگیر در نیمه اول سال آینده همراه با آثار دیگرم منتشر خواهد شد. تاکنون نشر خاصی برای انتشار این اثر انتخاب نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز