خبرگزاری کار ایران

بازدید بیش از 3 هزار واحد صنفی در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۷۶

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش از نظارت های فراگیر و بازدید ۳ هزار و ۴۲۶ واحد صنفی در سطح جزیره کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ علی امیدی با اشاره بر نقش مهم کمیته نظارت بر نرخ کالا ستاد نوروزی؛ از بازدید ۳ هزار و ۴۲۶ واحد صنفی در طول یک هفته گذشته خبر داد و گفت: از 28 اسفند 1401 تا پنجم فروردین امسال در بازدیدهای انجام شده ضمن شناسایی 446 مورد تخلف، تذکر کتبی و شفاهی به متخلفین ابلاغ شد.

امیدی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: این مدیریت با رسیدگی و پاسخگویی به تعداد۶۳ شکایت ارسالی از سامانه ۱۲۴ نسبت به ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی اقدام کرده است.

امیدی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۲۶ فقره برگ جریمه نقدی برای واحد های صنفی متخلف با هدف جلوگیری از تکرار تخلفات صادر شده است.

وی اظهار داشت: انجام۳ نوبت بازدید مشترک با نمایندگان پلیس نظارت بر اماکن‌ عمومی و مرکز توسعه سلامت کیش، یکی دیگر از اقدامات موثر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی محسوب می شود.

امیدی کنترل نرخ عرضه ماهی و جلوگیری از افزایش قیمت ها در ایام نوروز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیگیری و پشتیبانی جهت راه اندازی بازار میوه و تره بار و تامین مایحتاج مصرفی روزانه ساکنان و گردشگران از دیگر اقدامات کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستادنوروزی است.

وی، بیان داشت: هفته گذشته در گشت مشترک با کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش کالاهای فاقد تاریخ مصرف، کشف و شناسایی شده است.

همچنین سازمان منطقه آزاد کیش با به کارگیری ناظران افتخاری، نظارت های فراگیر و نامحسوس از تمام صنوف جزیره را در دستور کار قرار داده است که در هفته منتهی به 28 بهمن سال گذشته، بازرسان اداره نظارت و تنظیم بازار مدیریت بازرگانی 303 واحد صنفی فعال در مراکز تجاری و خدماتی را بازدید و طی آن به 34 واحد دارای تخلفات صنفی اعم از عدم درج قیمت کالا و ...، اخطار کتبی ابلاغ کردند.

در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ناظران افتخاری به صورت نامحسوس قیمت اجناس، کالاها و خدمات را رصد و تخلفات واحدهای صنفی را گزارش می­ کنند و در این میان واحدهای صنفی جزیره کیش نیز موظف هستند خدماتی از قبیل درج قیمت‌ کالا، داشتن نرخ‌ نامه و ارائه فاکتور خرید را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز