خبرگزاری کار ایران

فعالین کارگری قزوین در استودیو ایلنا عنوان کردند/ بخش سوم

اسدی: برای اینکه نمایندگان حامی برنامه هفتم رای نیاورند در انتخابات حضور می‌یابیم

اسدی: برای اینکه نمایندگان حامی برنامه هفتم رای نیاورند در انتخابات حضور می‌یابیم
کد خبر : ۱۴۴۸۹۶۰

مجتبوی: پای صندوق‌ها می‌آییم تا نماینده حامی مردم به مجلس برود+فیلم

آیت اسدی و محسن مجتبوی از فعالان کارگری استان در بخش سوم برنامه "راه نو" به راهکارهای افزایش مشارکت در وضعیت موجود و جایگاه نمایندگان در این حوزه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قسمت چهارم برنامه تحلیلی و گفت‌وگو محور "راه نو" با حضور "آیت اسدی" و "محسن مجتبوی" از فعالین کارگری استان برگزار شد.

در بخش سوم این برنامه راهکارها و جایگاه تشکل‌های کارگری بررسی شد.

آیت اسدی با بیان اینکه فراکسیون‌های مجلس مسایل مختلف را بررسی می‌کنند، گفت: احزابی ‌می‌توانند موفق باشند که در لیست خود افرادی را داشته باشند که بین جامعه مقبولیت دارند، البته احزاب باید برنامه قابل اجرا هم داشته باشند تا در نتیجه در سفره مردم اثرگذار باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: مردم رصد می‌کنند که مسئولین و کاندیداها قصد انجام چه کاری دارند، درحال حاضر بی‌اعتمادی مردم و عدم مشارکت مردم را شاهد هستیم، به نظر من باید نظام و سران کشور در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

نمایندگان باید برنامه قابل اجرا داشته باشند

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی چند ساله، تعامل با کشورهای مختلف و استفاده از قابلیت‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد، که تصمیم‌های جدی بزرگی می‌خواهد، نماینده مجلس به تنهایی نمی‌تواند کاری کند، مگر اینکه لیستی را داشته باشد که اعلام کند قصد داریم از صفر به پنج برسیم اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان بیان کرد: صندلی مجلس خاصیتی دارد که نسبت به صحبت‌های مردم بی تفاوت می‌شوند و بی خیال هستند، شاید هم می‌گویند مشکل زیاد است و نمی‌توانیم حل کنیم، آن‌ها مشکلات را در فضای مجازی و ارتباط با مردم می‌بینند و اطلاع دارند.

وی ادامه داد: نگاه‌های سیاسی نگذاشته دولت‌ها و مجالس کار خود را انجام دهند، برای مثال وقتی یک مجلس قصد انجام کاری را دارد، حزب مخالف کارهایی می‌کند که این کار به سرانجام نرسد و مردم هستند که نتیجه آن را می‌بینند.

نمایندگان اقتصاد و تولید داخلی را مورد توجه قرار دهند

مجتبوی هم با اعلام اینکه اقتصاد و تورم معضل اصلی جامعه است، گفت: این مشکلات باعث کاهش مشارکت می‌شود، وقتی مردم مشکلات را با گوشت و پوست و استخوان لمس می‌کنند انگیزه برای مشارکت کم می‌شود، نمایندگان باید اقتصاد و تولید داخلی را مورد توجه قرار دهند.

بازرس کانون شورای کارگری استان قزوین ادامه داد: صرفا بحث جامعه کارگری نیست وقتی این چرخ درست بچرخد همه جامعه در آن سهیم می‌شوند، باید برنامه‌های اقتصادی قابل اجرا باشد تا مردم نتیجه آن را لمس کنند، درواقع به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیاز داریم تا بعدا بتوان مطابق با آن‌ها مطالبه داشت.

وی ادامه داد: زمانی که نمایدگان رای می‌آورند ارتباط‌ها کمتر می‌شود، مردم از بازی‌های سیاسی خسته شده‌اند، مجلسی موفق می‌شود که کارشناسی باشد،  حزبی، سیاسی و قومی نگاه کردن باعث می‌شود، در بررسی قوانین برای تصویب شدن، نفع مردم مطرح نباشد.

اسدی درباره نگاه جامعه کارگری به تشکل‌ها در رابطه با انتخابات اظهار کرد: تشکل‌های کارگری می‌توانستند بهتر از این عمل کنند، ولی تا خیلی جاها هم خوب پیش رفتند، عمل کردند اما کاندیداها عمل نکردند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها کسی که اعتقاد ندارد مجلس در راس امور نیست خود مجلس است، نمایندگان به گرانی اینترنت و افزایش قیمت‌های خدمات دولت عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، اما زمانی که افزایش دستمزد مطرح می‌شود، می‌گویند عامل تورم است، این درحالی است که حقوق و دستمزد 4 درصد در تورم تاثیر دارد.

مجتبوی هم درباره نقش تشکل‌ها در پیگیری مطالبات گفت: بیشتر تشکل‌ها اینطور بوده و نزدیک انتخابات بیشتر جلوه پیدا می‌کنند و در طول چهار سال خیلی فعال نیستند، این می‌تواند یکی از علت‌های کمرنگ شدن اعتماد مردم به تشکل‌ها باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم تشکل‌ها قدرت خود را درک کرده و ارتباط مستقیم داشته باشند، شاید نماینده بخواهد فرار کند اما تشکل قوی می‌تواند نماینده را بازخواست کند.

باید فراتر از نگرش حزبی به نماینده اصلح رای داد

اسدی خاطرنشان کرد: برای این دوره انتخابات هماهنگی بین تشکل‌ها افزایش خواه داشت، ما کارگران باید حواسمان باشد، احزاب هر کدام کار خود را می‌کنند، چپ و راست فرقی ندارد، همه آن‌ها هستند که شرایط را به اینجا کشانده‌اند.

وی از مردم درخواست کرد که باید این بار سیاسی نگاه نکنند و توانمندی افراد را ببیند، اگر این اتفاق بیفتد افراد با قابلیت‌های بهتر می‌توانند وارد مجلس شوند، یعنی اگر اصولگرا هستم اما فرد مستقلی را دیدم که عکلمرد بهتری دارد او را انتخاب کنم، این باعث می‌شود نمایندگانی وارد مجلس شوند که نگاهشان به مردم باشد.

اسدی خاطرنشان کرد: برنامه هفتم از مواردی است که برای ما اهمیت بالایی دارد، افرادی که به آن رای دادند از نظر ما وتو هستند، مشارکت می‌کنیم تا این افراد مجدد رای نیاورند، ما آسیب دیدیم، نمایندگان صادق نبودند، قبل تصویب با آن‌ها حرف زدیم، آن‌ها نه تنها رای دادند بلکه این توضیح را هم نمی‌دهند که چرا رای دادند.

وی تاکید کرد: ما از کسی که به فکر مردم باشد و برای مردم کار کند حمایت می‌کنیم و آگاهی می‌دهیم.

مجتبوی هم با بیان اینکه رصد برنامه کاندیداها آغاز شده تاکید کرد: می‌خواهیم نماینده‌ای به مجلس برود که کار کارشناسی انجام دهد، رصد می‌کنیم و به جامعه هدف آگاهی می‌دهیم تا نماینده اصلح که برای مردم کار کند به مجلس راه پیدا کند حتی اگر از حزبی باشد که من در آن نیستم.

برنامه کاندیداها رصد می‌شود

اسدی گفت: مطبوعات و رسانه‌ها می‌تواند به مردم کمک کنند، در برخی موارد هم رسانه‌ها خوب عمل نکردند، وقتی رسانه‌ها شاخص دهند و ارتباط ایجاد کنند خوب است.

وی ادامه داد: منتظر هستیم که کاندیداها برنامه‌های خود را بدهند و در نهایت از کاندیدایی که به نفع جامعه کارگری و مردم باشد، حمایت می‌کنیم.

مجتبوی هم گفت: امیداریم مردم موقعیت حساسی که در آن قرار داریم را درک کنند، علی‌رغم عملکرد ضعیف مسئولین، اصل جامعه را مد نظر داشته باشند و بدانند انتخابات و حضور نقش موثر دارد و می‌تواند فشارهای بیرونی را کاهش دهد.

اسدی هم در پایان گفت: ما مردم بسیار خوبی داریم که تا امروز تماما پای انقلاب ایستاده‌اند، مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و برای رفع مشکلات برنامه ریزی شود، دولت می‌تواند نقش موثری داشته باشد و مردم را با برنامه‌های خوب امیدوار کند، جامعه کارگری خیلی مورد بی‌مهری قرار گرفته تقاضا داریم به این مورد توجه شود.

حجم ویدیو: ۱۸۳.۶۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۹:۳۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز