خبرگزاری کار ایران

همکاری اصناف در مرمت بازار تاریخی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۶۲

اصناف ارومیه در مرمت بازار تاریخی این شهرستان با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، در بازدید جلیل جباری (مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی) از بازار تاریخی ارومیه؛ اصناف بازار برای مرمت این اثر تاریخی اعلام آمادگی کردند.

جباری با حضور در راسته های مختلف بازار تاریخی ارومیه از وضعیت بنای بازار بازدید و برلزوم مرمت بخش‌هایی که نیاز به مرمت اضطراری دارند تاکید کرد.

او هم چنین به دعوت رئیس اتحادیه زرگران ارومیه از محل دفتر این اتحادیه که در درون سرای شجاع الدوله قرار گرفته و بتازگی توسط اعضای اتحادیه و با نظارت این اداره کل مرمت شده بازدید کرد.

جباری هم چنین در دیدار صمیمانه‌ای که با تعدادی از اعضای اتحادیه‌های مختلف بازار ارومیه داشت و با اعلام اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی آماده همکاری است گفت: ما آماده‌ایم با مشارکت و کسبه بازار نسبت به مرمت بخش‌هایی که در سطح بازار دچار صدماتی شده‌اند اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد: تا دوهفته آتی خبرهای خوبی در مورد مرمت طبقات فوقانی و بخش‌های مختلفی از راسته‌های بازار به گوش خواهد رسید و امیدواریم کسبه بازار همانند پروژه‌های مرمتی سابق تعامل و همکاری‌های خود را ادامه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از راسته‌های آقا رضی، چاقو سازان، آجیل فروشان، عطاران، اجلال، پنیر فروشان و زرگران بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز