خبرگزاری کار ایران

موزه‌داران عضو اکو در روز جهانی موزه‌ به ایران می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۰۰

مدیرکل امور موزه‌ها از حضور مدیران ملی موزه‌های کشورهای همسایه و اعضای اکو در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گسترش موزه‌های دنیا و همکاری همه‌جانبه علمی، فرهنگی و صنعتی، در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی از طریق هماهنگ ساختن اقدامات بین‌المللی و تدوین برنامه‌هایی مؤثر است که دارای خطوط اساسی همکاری مشترک و دوجانبه بین مردم و موزه‌ها در سطح جهانی باشد.

براساس همین عقیده، در قطعنامه شماره پنج دوازدهمین مجمع عمومی کمیته بین‌المللی موزه‌ها ایکوم (ICOM) که در ۲۸ مه ۱۹۷۷ میلادی درمسکو بر پا شد، روز ۱۸ مه برابر با ۲۸ اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه‌ها اعلام شد و از آن سال در روز جهانی موزه در همه کشورهای عضو، مراسمی به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

در این میان محمدرضا کارگر (مدیرکل امور موزه‌ها) از برگزاری نشستی با حضور مدیران موزه‌های ملی کشورهای همسایه و  اعضای اکو به میزبانی ایران در روز جهانی موزه‌های سال ۹۸ خبر داد.

او در این خصوص گفت: از تمام کشورهای همسایه و اعضای اکو دعوت کردیم تا به منظور گسترش فعالیت‌ موزه‌های منطقه مدیران موزه‌های ملی و تشکل‌های موزه‌ای خود را برای حضور در این نشست معرفی کنند.

به گفته کارگر، ایران قصد دارد از این طریق، همکاری‌های منطقه‌ای را در حوزه موزه و موزه‌داری افزایش دهد. این همکاری‌ها در داخل کشور و خارج از کشور به صورت تنگاتنگ در حال انجام است لذا نیاز است در این جریانات همکاری‌ها بیشتر شود.  

او معتقد است: تک تک موزه‌ها و موزه‌داران باید خود را تقویت کنند تا بتوانند حرکتی جریان‌ساز را به وجود آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز