کد خبر: 703305 A

کمال تبریزی مطرح کرد:

کارگردان فیلم سینمایی «مارموز» معتقد است که مخاطب مهمترین اولویت پژوهشی در حوزه سینما است و ارتباط با مخاطب به عنوان اساسی‌ترین وجه سینما باید در پژوهش فرهنگی حوزه سینما مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، کمال تبریزی درباره ضرورت امر پژوهش در سینما گفت: پژوهش در حوزه نویسندگی فیلمنامه از اجزای تفکیک ناپذیر آن است و شاید به جرات بتوان گفت که رمز موفقیت برای یک کار نمایشی مورد تأیید اقشار متفاوت مخاطبین، تحقیق و پژوهش است و به همین دلیل است که اثری در بیان وقایع کاملاً باورپذیر و مؤثر در عواطف و احساسات مخاطب جلوه می‌کند، از این رو توجهات گروه‌های مختلف را به خود جلب می‌نماید.

وی افزود: مخاطب مهمترین اولویت پژوهشی در حوزه سینما است و ارتباط با مخاطب به عنوان اساسی‌ترین وجه سینما باید در پژوهش فرهنگی حوزه سینما مورد توجه قرار گیرد.

کارگردان «لیلی با من است» همچنین گفت: باید مخاطب حوزه سینما را از زوایای مختلف شناخت و درباره خصوصیات آنها تحقیق کرد. انجام پژوهش‌های موفق در حوزه پژوهش مخاطب سینما نقش مهمی در افزایش تعامل هنرمندان سینما و مخاطبان دارد.

تبریزی با اشاره به لزوم توجه به پژوهش در کشور ادامه داد: متاسفانه باید گفت در کشور ما آنطور که باید در حوزه نگارش و نویسندگی که پایه و اساس شکل گیری اثر نمایشی است توجه و برای آن هزینه نمی‌شود. شاید لطمه اصلی که تا کنون مانع گسترش و حضور سینمای ایران در افکار مخاطبین عام جهانی بوده است همین عدم توجه کافی به نگارش دقیق همراه با پژوهش لازم برای آن باشد.

وی ادامه داد: اغلب نویسندگان در این حوزه همراه با یک عادت قدیمی یا امکان و یا نیاز به تحقیق را در نوشته خود نداشته‌اند و همین کافی است تا ضرورت شناسایی و یا تربیت فیلمنامه‌نویسانی که تحقیق و پژوهش را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، اجتناب ناپذیر سازد.

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران به دبیری احمد ضابطی جهرمی سه شنبه 27 آذر ساعت 14 در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

کمال تبریزی مارموز پژوهش سینمایی سال
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر