خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده برنامه من و شما مطرح کرد؛

فراستی می‌دانست که برنامه‌ بدون سانسور است/به دلیل نشر اکاذیب شکایت خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۱۵۲

هادی قندی با بیان اینکه فعلا مدیران شبکه شما تصمیم گرفته‌اند تا برنامه من‌و‌شما متوقف باشد، گفت: آقای فراستی منتقد هستند و در تمام این سال‌ها هنرمندان را نقد کرده‌اند؛ قصدمان توهین نبود؛ انتظار داشتیم که جنبه انتقاد پذیری بالاتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه «من‌وشما» در طی دوران پخش خود با حواشی زیادی همراه بوده است. از آخرین حاشیه مربوط به آن کمتر از سه هفته گذشته و البته هنوز نقل برخی از محافل هنری است. مشاجره لفظی که بین مسعود فراستی و آرش ظلی‌پور روی آنتن زنده تلویزیون شکل گرفت و سبب شد تا فراستی برنامه را ترک کند. از آن پس تاکنون این برنامه پخش نشده و مدیران سیما هم درباره آن پاسخ روشنی نداده‌اند. تنها گفته شد که آرش ظلی‌پور (مجری این برنامه) فعلا حق اجرا ندارد. با هادی قندی (تهیه‌کننده برنامه من و شما) درباره همه حواشی که با حضور مسعود فراستی در این برنامه ایجاد شد، به گفتگو پرداختیم که در ادامه آمده است.

گویا چند روز قبل یکی از رسانه‌ها، خبری را منتشر کرد که طبق آن شما از همه چیز این برنامه مطلع بودید و به همین دلیل برنامه از پخش خارج شده و حتی برنامه خوشا شیراز را از شما گرفته‌اند. همچنین با خبر شدیم که به تازگی قرار است فعالیت در سینما را با سیروس الوند آغاز کنید. آیا این موضوع به معنای قطع همکاری با تلویزیون است؟

این خبر یک بی‌انصافی و بی‌عدالتی خیلی ویژه از طرف خبرگزاری مورد نظر بوده و امیدوارم که خیلی زود جواب این کار را ببینند. چراکه من از همه مراجع زیرصلاح قانونی و قضایی در حال پیگیری این موضوع هستم تا به نتیجه برسم. موضوع مطرح شده در خبر یک تهمت است و خبرنگاری که این خبر را کار کرده، خیلی غیرحرفه‌ای و بچه‌گانه عمل کرده است. به این خاطر که خبر منتشر شده هیچ منبع موثقی ندارد. اگر قرار باشد یک خبر رسمیت پیدا کند، باید از سوی منبعی که اسم و سمت دارد تایید و مشخص شود. وگرنه من هم می‌توانم خیلی راحت بگویم یک منبع آگاه از وزارت ارشاد به من گفت که فلان خبرگزاری فلان مشکل اخلاقی را دارد. ولی اینکه سند نیست.

من این موضوع را از تمام مدیران خودم در شبکه شما و همچنین از دوستان در معاونت استان‌ها پیگیری کردم ولی هیچکدام از آنها همچین حرفی را تایید نکردند و گفته‌اند که همچین چیزی وجود ندارد.

بعد هم اینکه مگر قتل اتفاق افتاده که در خبر مذکور نوشته شده بررسی‌های به عمل آمده این طور نتیجه داده که تهیه‌کننده مقصر بوده است. یک برنامه به آنتن رفته و بر اثر اختلاف سلیقه سینمایی دو نفر اتفاقی افتاده است. نه بحث سیاسی، ملی مذهبی و نه دینی در برنامه مطرح شده است. براساس اختلاف سلیقه سینمایی اتفاقی افتاده که منجر به ناراحتی آقای فراستی شده و بعد چنین اتفاق‌هایی افتاده است. اصلا قضیه تا این اندازه جدی نبوده که دوستان به این صورت شلوغ کرده‌اند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

علاوه بر همه این توضیحات باید بگویم که این برنامه اتاق فکر دارد که متشکل از نویسنده، سردبیر، مجری، خود من و چند نفر دیگر است که همیشه دو روز قبل از برنامه با هم جلسه‌ای را برای آن برگزار می‌کنیم ولی دو روز قبل از پخش قسمت آخر برنامه، بنده به گواه مدیران شبکه و بچه‌های تولید من و شما به گونه‌ای مریض بودم که اصلا نتوانستم از خانه تکان بخورم. چه رسد به اینکه بخواهم با کسی صحبت کنم و چیزی را هم هماهنگ کنم و حتی در جلسه اتاق فکر شرکت کنم. این خبر یک حرف کذب بوده و به خاطر نشر اکاذیب از دوستانی که این قضیه را مطرح کردند، در حال شکایت هستم.

در نهایت اینکه هیچ هدفی نه از طرف من و نه از طرف آرش ظلی‌پور برای اینکه چنین اتفاقی در برنامه بیفتد وجود نداشته است. تنها یک اختلاف سلیقه سینمایی بوده و آقای فراستی هم آن روز دوست نداشتند گفتگو را ادامه بدهند. البته به گواه ایشان آرش مقداری تند صحبت کرده و نتوانستند تحمل کنند و از برنامه خارج شدند. کل داستان همین است.

درباره همکاری در سینما هم باید بگویم که تلویزیون خانه اول و آخر من بوده و علاقه‌ام به آن از هر رسانه دیگری بیشتر است. چراکه من قبل از برنامه‌سازی تهیه‌کننده موسیقی هم بوده‌ام ولی تلویزیون چیز دیگری بوده و وقتی شما مدیران محکمی همچون جناب دارابی، قاسمی و کاویانی را دارید، هیچ تردیدی نمی‌کنید که با جان و دل کار خود را انجام دهید. ولی وقتی موقعیتی پیش می‌آید که آدم با تیم حرفه‌ای که در آن سیروس الوند و پرویز پرستویی حضور دارند، همکاری کند، نمی‌توان چنین پیشنهادی را رد کرد. به همین دلیل فعالیت خودم را به عنوان سرمایه‌گذار و مجری طرح در فیلم آقای الوند شروع کردم ولی این به معنای قطع همکاری با تلویزیون نبوده و اتفاقا چند برنامه تلویزیونی پیشنهاد شده که در حال بررسی آنها هستم. یکی از همین برنامه‌ها خوشا‌شیراز بوده که به‌زودی سری جدید آن روی آنتن خواهد رفت.

گفته می‌شود که بیشتر حرف‌هایی که در برنامه من و شما زده شده است قبل از برنامه با مسعود فراستی هماهنگ شده ولی در میانه برنامه ایشان زیر قول خود زده و برنامه را ترک می‌کند. این موضوع را می‌پذیرید؟

فکر می‌کنم این سوال در تایید صحبت‌های فردی است که در خارج نشسته و با مطرح کردن چنین حرف‌هایی خودش را سرگرم می‌کند. از نظر من ایشان حرف نزنند، خیلی بهتر است. چراکه دنبال این بوده تا از هر مسئله‌ای حرفی دربیاورد. اگر همه چیز هماهنگ شده بود که چنین دعواهایی به وجود نمی‌آمد. حداقل این بود که برنامه توقیف نمی‌شد و آرش ظلی‌پور را از اجرا کنار نمی‌گذاشتند. یا اینکه لااقل آقای فراستی صحبتی می‌کردند که ماجرا به اینجا کشیده نشود. این یک حرف مزخرف و بچه‌گانه بوده و بیشتر شبیه به شوخی است.

حتی صحبت درباره لباس‌های آقای فراستی از قبل با او هماهنگ نشده بود؟

ابتدا لازم است این را بگویم که به طور کلی برنامه ما، یک گفتگوی چالشی بود که همه از آن مطلع بودند و به همین صورت ۴۵ قسمت روی آنتن شبکه شما رفته بودیم. بر همین اساس همه آدم‌هایی که به من و شما دعوت شدند، به نوعی می‌دانستند که این برنامه، یک برنامه بدون سانسور و رودروایسی است. آقای فراستی هم این موضوع را خیلی خوب می‌دانستند و البته به خاطر همین موضوع بار اول که ایشان را دعوت کردیم، گفتند که حال و حوصله گفتگوی چالشی را ندارند و به آن نمی‌آیند. اما خب بعد از ۱۰ هفته که تقریبا مصادف با قسمت آخر برنامه ماست. ایشان که از شرایط برنامه مطلع بود را مجددا به برنامه دعوت کردیم که پذیرفتند.

قابل توجه همه دوستانی که زود قضاوت کردند و آرش ظلی‌پور را متهم به شروع بد در گفتگو کردند باید بگویم، آقای فراستی لحظه ورود به استودیو، پرسیدند که می‌خواهید برنامه را چطور شروع کنید. آرش هم گفت که ما می‌خواهیم با نوع لباس‌های شما که تقریبا در همه گفتگوها یک ژانر و شکل خاص است، شروع کنیم و بگوییم که در تمام این سال‌ها همه آنها یک شکل بوده‌اند. ایشان هم با اشاره به ساعتشان گفتند که اتفاقا علاوه بر لباس‌ها، ۲۰ سال است که ساعت خود را هم تغییر ندادم و همان را دستم می‌کنم و این را هم در برنامه بگو. به این ترتیب آقای فراستی در جریان سوال اول ما بود ولی بعد از آن قرار بود یک گفتگوی چالشی شروع شود و ادامه پیدا کند.

به این موضوع اشاره کردید که آقای فراستی در ابتدا درخواست گفتگوی برنامه من و شما را قبول نکرد. اما چه اتفاقی افتاد که وقتی دوباره ایشان را دعوت کردید، حضور در برنامه را پذیرفت؟ شایعی مطرح شده مبنی بر اینکه مسعود فراستی در قبال دریافت مبلغ مالی در این برنامه حضور پیدا کرده است؟

واقعیت این است که ما هدیه‌ای را برای همه بچه‌های سینمایی که به برنامه می‌آمدند، در نظر می‌گرفتیم و به آنها تقدیم می‌کردیم. دفعه اولی که با آقای فراستی صحبت کردیم، ایشان بنا به دلایلی که از آن اطلاع ندارم حضور در برنامه را قبول نکردند، اما دفعه بعدی که زنگ زدم؛ گفتند که برای حضور در برنامه مبلغی را دستمزد می‌گیرند و من هم آن را قبول کردم و این شد که در من و شما حضور پیدا کردند. البته باید بگویم که بحث مالی اینقدر پررنگ نبود که بخواهد آقای فراستی را برای آمدن به برنامه ترغیب کند. ایشان دفعه اول گارد داشتند و نیامدند اما دفعه دوم خودشان قبول کردند و حضورشان در برنامه خیلی دوستانه اتفاق افتاد.

در برنامه می‌دیدیم که مسعود فراستی تاکید داشت که فقط می‌خواهد درباره سینمای کمدی صحبت کند و درباره مسائل دیگر صحبت نخواهد کرد. آیا این موضوع از قبل توافق شده بود؟

بنده خودم برای دعوت به برنامه با آقای فراستی تماس گرفتم. ایشان گفتند که درباره چه موضوعی می‌خواهید صحبت کنید. گفتم در رابطه با فیلم‌های در حال اکران، سینمای امروز ایران و بازیگران سینمای ایران. یعنی این سه بخش را به ایشان اطلاع دادم و ایشان هم با اطلاع از این سه بخش دعوت بنده را قبول کردند و به برنامه آمدند. دلیل اینکه می‌گفتند فقط راجع به سینمای کمدی صحبت می‌کنم را نمی‌دانم. شاید در آن لحظه این تصمیم را گرفتند. صحبتی که با شخص من شد، همان بود که گفتم. البته موضوع دیگری که مطرح شده این بوده که ایشان می‌گفتند نیم ساعت بیشتر وقت ندارند و حتما باید ساعت ۱ تا ۱:۳۰ در برنامه حضور پیدا کنند. چراکه ساعت ۲ کلاسی داشتند و به شخصه فکر می‌کنم به دلیل همین کلاس می‌خواستند بحث زودتر به نتیجه برسد و برنامه را ترک کردند.

بعد از اینکه آقای فراستی از برنامه بیرون آمدند، با شما صحبتی نکردند. آیا نمی‌شد همان موقع مشکل به وجود آمده را حل کنید؟

همان لحظه من با ایشان صحبت کردم ولی ایشان تاکید داشتند که مقابل این مجری نمی‌شینند و تنها یک تایم ده دقیقه‌ای به او بدهیم تا تنها حرف بزنند که البته از نظر من این موضوع به لحاظ حرفه‌ای درست نبود. چراکه بالاخره برنامه مجری‌ای دارد که از ابتدای شروع من و شما با آن بوده و جزئی از بخش‌های اصلی آن به شمار می‌آید. بر همین اساس اینکه ما مجری را بیرون بگذاریم و در ساعت یک ربع به دو به ایشان ده دقیقه وقت بدهیم تا تنهایی صحبت کنند و به کلاس‌شان برسند، بی‌احترامی به برنامه و مردم بود.

در برنامه‌ای که ما شاهد آن بودیم، آرش ظلی‌پور تبدیل به مسعود فراستی در برنامه هفت شده بود؛ حتی تیک‌های رفتاری همچون خمیازه کشیدن در هنگام صحبت کردن میهمان، اجازه صحبت ندادن به میهمان و موارد دیگری را که فراستی در هفت انجام می‌داد را از ظلی‌پور می‌دیدیم. اما از طرفی آقای فراستی هم همانند همیشه تند صحبت کردند و به نوعی برنامه به صورت دو طرفه نیمه تمام ماند. باتوجه به این موضوع چرا مدیران شبکه از برنامه حمایت نکردند؟ چگونه است که اکنون ظلی‌پور از اجرا منع و برنامه متوقف شده اما همچنان مسعود فراستی با وجود لحن تند خود در آن برنامه و برنامه‌های دیگر به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازد؟

 بحثی که وجود دارد، این است که خود آرش هم قبول کرده که می‌توانست در یکی دو جا، این گفتگو را با ادبیات خیلی بهتر پیش ببرد و چنین مشکلی هم ایجاد نشود. اما در نهایت این موضوع به دلیل اختلاف سلیقه این دو نفر درباره یک فیلم سینمایی به وجود آمد. وگرنه مدیران شبکه همیشه از روز اول پای این برنامه بودند و الان هم هستند. واقعیت این است که اینقدر هجمه‌ها به آن زیاد شد که تصمیم گرفتند فعلا تا مدتی که نمی‌دانم تا کی باشد، من و شما روی آنتن نرود.

در مورد آقای فراستی نیز باید بگویم که ایشان سال‌ها بودند و در همه این سال‌ها هم دیدیم که همیشه آنتن خودشان را داشتند و توانستند صحبت خود را مطرح کنند. این بحث جدایی است که اصلا ربطی به ما هم ندارد و تصمیم‌گیری آن با مسئولان برنامه‌هایی است که ایشان در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند. ولی در رابطه با بحث خودمان تاکید می‌کنم که هیچ قضیه‌ای غیر از اینکه قرار بوده یک گفتگوی چالشی بدون سانسور انجام شود نبوده است. نه هدف من، نه آرش و نه تیم برنامه توهین به آقای فراستی نبود. شاید مقداری شکل ادبیات آرش شبیه آقای فراستی شد ولی واقا هدف ما توهین نبود. همانطور که هم آرش و هم من برای این موضوع عذرخواهی کردیم.

اصولا زمانی که قرار است شما مخاطب پیدا کنید، باید دیده شوید. همه هدف ما این بود که برنامه دیده شود و دوست نداشتیم به کسی بی‌احترامی شود. تنها با توجه به اینکه آقای فراستی منتقد هستند و در تمام این سال‌ها با ادبیات خودشان با هنرمندان صحبت کرده و آنها را نقد کرده بودند؛ انتظار داشتیم که جنبه انتقادپذیری بالایی داشته باشند. اما اتفاقی افتاد که قصدما نبود.

این داستان برای من خیلی خوب بود چراکه دوستان و دشمنان خودم را شناختم. اکنون خیلی از دوستان و مجریان تلویزیون از اتفاق به وجود آمده برای برنامه من و شما خوشحال شدند. کسانی که ادعای رفاقت می‌کردند و وقتی چنین اتفاقی افتاد آمدند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و برای ما دردسر ایجاد کنند. همیشه گفته‌ام که من یک پارتی خیلی محکم دارم و آن هم خداست و اگر هم این برنامه ادامه پیدا نکند، به لطف همه دوستانم در همان شبکه شما برنامه دیگری را استارت خواهم زد.

چیزی که برای من خیلی مهم است، این بوده که برنامه ما در بهترین ساعت پخش شبکه‌های ۱ تا ۳ روی آنتن نمی‌رفت. بلکه در شبکه شما پخش می‌شد و توانست در ۴۵ قسمت به این صورت مخاطب پیدا کند و به یکی از  برندهای تلویزیون تبدیل شود. بر همین اساس خیلی حیف است که این برنامه متوقف شود.

من از مدیر شبکه شما، معاونت استان ها و مدیر صدا و سیما خواهش می‌کنم که این برنامه را به خاطر مردم نگه دارند. چراکه این برنامه جز برند‌های تلویزیون شده و حیف است که از دست برود و برای ادامه دادن حمایت آنها را می‌خواهد. امیدوارم که یک فرصت دیگر همانند همین ۴۵ قسمت که سعی کردیم مخاطب خودمان را راضی نگه داریم، به ما بدهند تا در ادامه مسیر هم بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز