خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جنجال بر سر فروش آنلاین بلیت سفر/ درخواست مناظره دفاتر مسافرتی از سایت‌های فروش بلیت

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۴۷

حرمت‌اله رفیعی درباره درگیری‌های به وجود آمده با سایت‌های فروش بلیت گفت: سایت‌های فروش بلیت با انتشار وسیع خبر شکایت از خودشان می‌خواهند دست‌هایشان را تمیز نشان دهند؛ در صورتی که اصلا این طور نیست. این افراد برای مناظره با حضور خبرنگاران اعلام آمادگی کنند تا مشخص شود چه کسی قانونی و چه کسی غیرقانونی حرف می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته خبری منتشر شد؛ مبنی بر اینکه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در نامه‌ای، وب‌سایت‌های شناخته شده فروش بلیت هواپیما، قطار و رزرو هتل را تهدید کرده که اگر از ارزان‌فروشی دست نکشند، علیه آن‌ها به مراجع قانون شکایت خواهد کرد.

حرمت‌اله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) با بیان اینکه این نامه را به صورت شخصی تنها به رئیس یکی از این سایت‌ها داده است، گفت: انتشار وسیع این موضوع نشان از این دارد که رئیس این ‌دست سایت‌ها علاوه بر اینکه کار خلاف انجام می‌دهند؛ می‌خواهند خود را از این موضوع مبرا کرده و دست‌هایشان را تمیز نشان دهند؛ در صورتی که اصلا این طور نیست.

وی افزود: من همین‌جا از نماینده سایت‌های فروش بلیت که از روز گذشته با حجم وسیع اقدام به تبلیغات برای خود کرده، دعوت می‌کنم تا برای مناظره با حضور خبرنگاران اعلام آمادگی کند. به این صورت مشخص خواهد شد که چه کسی قانونی و چه کسی غیرقانونی حرف می‌زند. قصد این افراد این است که از خلاف خود بهره‌برداری سیاسی کنند. بر همین اساس با قدرت می‌گویم توضیحی که از دیروز تا به حال از ایشان در سایت‌های مختلف منتشر شده، دروغ است. درغیر این‌صورت سه ماه پیش این دست سایت‌‌ها را به جرم گرانفروشی نمی‌بستند.

رفیعی ادامه داد: به ‌عنوان مثال یکی از این سایت‌ها در شرایط بسیار بد با 10 هزار تومان تخفیف؛ اعتماد مسافران را جلب می‌کند و برای این موضوع حتی ضرر هم می‌دهد ولی به ناگاه در تاریخ‌های پرتردد سفر از جمله ۱۷ ربیع الاول و ۲۸ صفر و اربعین قیمت را به اندازه یک میلیون تومان بالا می‌برد و به این صورت فشاری را به مردم وارد می‌کند. صاحبان این سایت‌ها می‌گویند کارمان قانونی است ولی با این کار علاوه بر مردم به پنج هزار آژانس نیز لطمه وارد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: سه ماه پیش به دلیل همین گران‌فروشی‌ها، یکی از سایت‌ها به همراه ۱۸۰ سایت دیگر فیلتر شدند ولی چند سایت بعدا بازگشایی شدند. باید پرسید چه کسانی پشت این سایت‌ها هستند که این افراد هر کاری می‌خواهند را انجام می‌دهند؟

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ایران در ادامه بیان کرد: استارت‌آپ تعریف دارد ولی اسم کار این افراد استارت‌آپ نیست. معلوم نیست که پشت این افراد چه کسانی هستند که به این صورت از آنها حمایت می‌شود تا هر کاری می‌خواهند، انجام دهند و کسی هم نمی‌تواند با آنها مقابله کند. این افراد با اقدامات خود چندین هزار نفر را بیکار می‌کنند و این موضوع خلاف انصاف است.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: نهایت کارمزدی که ما از فروش بلیت می‌گیریم، ۹ درصد بوده که با احتساب مالیات و خرج‌های دیگر بیشتر از ۶ درصد باقی نمی‌ماند. ولی در این شرایط این ‌گونه سایت‌های فروش بلیت، تا حدود ۱۴ درصد تخفیف می‌دهند که به‌نوعی همان ضرردهی برای سود بیشتر در تایم‌های پرتردد است. این تخفیف براساس قانون جرم است؛ چون به کار بقیه لطمه وارد می‌کند. اما بلافاصله وقتی من یک نامه به ایشان زدم، در همه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها پخش شد. بهتر است به جای این کار اعلام آمادگی کنند تا با حضور خبرنگاران مناظره‌ای را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز