خبرگزاری کار ایران

دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۰۱۱

کنسول آکرودیته لیتوانی در ایران با بیان اینکه تاکنون هیچ توافق‌نامه‌ای بین ایران و لیتوانی در خصوص تسهیل صدور ویزای لیتوانی به امضا نرسیده، گفت: دولت لیتوانی قصد دارد در سال آینده، دفتر مرکز صدور ویزا خود را در تهران افتتاح کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود اینکه ایران و لیتوانی در کشورهای یکدیگر سفارتی ندارند؛ چندی پیش همایش علمی، فرهنگی و گردشگری بین ایران و لیتوانی برگزار شد و مسئولان اعلام کردند؛ که هدف از برگزاری چنین همایشی گسترش تعاملات بین دو کشور ایران و لیتوانی است تا به این ترتیب بستری فراهم شود که دو کشور از کمک یکدیگر در عرصه‌های مختلف بهره ببرند.

گرچه بیشتر کردن تعاملات ایران با کشورهای دیگر می‌تواند سبب توسعه صنعت گردشگری ایران شود ولی این اتفاق در صورتی ایجاد خواهد شد، که حرف‌های ارائه شده تنها در حد حرف باقی نمانند و رنگ عملی شدن به خود بگیرند.

گدمیناس دایناس (کنسول آکرودیته لیتوانی در ایران) در پاسخ به اینکه با توجه به تعاملات بین دو کشور ایران و لیتوانی چه راهکاری برای تسهیل اخذ ویزا برای گردشگران ایرانی که می‌خواهند به کشور لیتوانی سفر کنند، در نظر گرفته شده، به ایلنا گفت: همایش علمی، فرهنگی و گردشگری که در روزهای گذشته مابین کشورهای ایران و لیتوانی برگزار شد؛ اولین اتفاقی است که توسط دولت لیتوانی در ایران انجام شده و می‌توان آن را پله اولی دانست که در ادامه روابط دو کشور و همچنین نحوه اخذ ویزا را تسهیل کند.

وی افزود: قطعا در ادامه تعاملات دو کشور، با توجه به حضور ایرلاین‌ خط‌های هوایی که در حال حاضر به لیتوانی پرواز می‌کنند و همچنین حضور شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی که پکیج‌های متنوعی را برای سفر گردشگران به لیتوانی ارائه می‌دهند، این اتفاق خواهد افتاد و در عین‌حال ما هم می‌توانیم به معرفی هرچه بیشتر کشور خود بپردازیم و در نهایت بحث رفت و آمد به لیتوانی را تسهیل کنیم.

کنسول آکرودیته لیتوانی در ایران ادامه داد: تاکنون هیچ توافق‌نامه‌ای بین ایران و لیتوانی به امضا نرسیده تا ما بتوانیم دفتری در ایران داشته باشیم یا کاری در خصوص صدور ویزا انجام دهیم. چراکه هنوز توافق‌نامه‌ای از سوی لیتوانی با ایران و آژانس‌های مسافرتی انجام نگرفته است.

دایناس در پایان گفت: در حال حاضر گردشگران می‌توانند از طریق ترکیه و سفارت اسپانیا در ایران برای گرفتن ویزا اقدام کنند ولی باتوجه به صحبت‌هایی که با وزیر امور خارجه لیتوانی شده باید بگویم که دولت لیتوانی قصد دارد در سال آینده، دفتر مرکز صدور ویزا خود را در تهران افتتاح کند تا به این صورت مستقیما مردم به آنجا مراجعه کنند.

دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران افتتاح می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز