خبرگزاری کار ایران

ساخت بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۳۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین موزه منطقه شمال کشور در شهرستان گنبدکاووس با اعتبار اولیه ۲۲ میلیارد ریال در چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم کریمی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان) در جلسه هماهنگی احداث موزه بزرگ گلستان در گنبد که با حضور محمدرضا کارگر (مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) برگزار شد، گفت: پس از پایان مطالعات و طراحی فاز دوم موزه گنبد که تا دو ماه دیگر پایان می‌یابد، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

وی افزود: برای عملیات اجرایی این موزه که ابتدا قرار بود در ۳۵۰۰ متر مربع زیربنا احداث شود اما بعدا با نظر مساعد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به حدود ۶ هزار مترمربع افزایش یافت، مبلغ ۲۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

کریمی اضافه کرد: ۵۰ درصد از اعتبار پیش بینی شده امسال از محل سهم اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان گنبدکاووس و بقیه نیز از منابع ملی سازمان میراث فرهنگی تامین و تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: قرار است درحاشیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که اواخر ماه جاری در استان برگزار شود، تفاهم نامه‌ای بین استانداری گلستان و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درخصوص تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی برای این پروژه امضا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: براساس پیش بینی انجام شده ساخت هر مترمربع موزه حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد که درصورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز، موزه بزرگ گنبد در مدت چهار تا پنج سال به بهره برداری می‌رسد.

کریمی گفت: موزه بزرگ گنبدکاووس یک پروژه ملی و از پروژه‌های محوری استان گلستان است که با مساعدت و همکاری مسئولان شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: این موزه که یکی از مدرن‌ترین موزه‌های کشور خواهد بود، در زمین اهدایی شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس به مساحت دو هکتار در بوستان هفت هکتاری موسوم به داریوش این شهر احداث می‌شود.

فرماندار ویژه گنبد نیز در این جلسه با قدردانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای احداث موزه بزرگ این شهرستان، گفت: احداث این موزه مطالبه جدی مردم گنبد است و به یقین در احداث آن مساعدت و همراهی خواهند داشت.

عبدالقدیر کریمی از شورای شهر و شهرداری گنبد نیز به خاطر در اختیار قرار دادن زمین برای احداث موزه قدردانی کرد و افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان که قریب به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، احداث این پروژه را ضروری ساخته است.

وی اضافه کرد: درصورت امضای تفاهم نامه بین استانداری گلستان و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور این شهرستان نیز آمادگی دارد درسال‌های آینده اعتبارات قابل توجهی برای عملیات اجرایی موزه اختصاص دهد.

دراین جلسه مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز مشاور این طرح نیز سخنانی در خصوص اهمیت موزه و ابعاد مختلف موزه بزرگ گنبد بیان کردند.

شهرستان گنبدکاووس براساس سرشماری ۱۳۹۵ با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز