مدیرکل دفتر سینمای حرفهای به پخشکنندگان اعلام کرد:
تبلیغات فیلمها در فضای مجازی منوط به اخذ مجوز و تعهدنامه است
محمدرضا فرجی با ابلاغ بخشنامهای به پخشکنندگان سینما اعلام کرد هرگونه تبلیغات فیلمهای سینمایی در فضای مجازی منوط به کسب مجوز و اخذ تعهدنامه تبلیغات از تهیهکننده و پخشکننده اثر است.
وی در ادامه این ابلاغیه افزود: با توجه به اینکه مسئولیتهای ناشی از اکران و نمایش فیلم در سینماهای کشور برعهده تهیهکننده و پخشکننده فیلم است مسئولیتهای مطروحه در نامه فوقالذکر متوجه ایشان بوده و حسب ضوابط و مقررات پاسخگو خواهند بود.
فرجی تاکید کرد: بدیهی است این اداره کل پس از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تخلف احتمالی عوامل فیلمهای سینمایی براساس ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص اقدام لازم به عمل خواهد آورد.
در تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی تهیهکننده، پخشکننده با حضور در اداره کل سینمای حرفهای سازمان سینمایی متعهد و ملتزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط درخصوص پخش هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بوده و الزام به اخذ مجوزهای لازم برای مواد تبلیغی همچون تیزر، آنونس، عکس، پوستر و غیره براساس آخرین نسخه فیلم دارای پروانه نمایش از سینمای حرفهای خواهند بود و در صورت تخلف و پخش یا اقدام بدون مجوز، سازمان سینمایی مجاز است در راستای جلوگیری از نقض قوانین و سیاستهای سازمان امور سینمایی نسبت به توقیف یا جلوگیری از اکران سینمایی، پخش نمایش خانگی و توزیع فیلم مذکور در داخل و خارج از کشور اقدام نماید