کد خبر: 656923 A

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، مجوز فعالیت رسانه‌های اپیدو، هاشور، سیناروبیک، دیجیتون و لحظه را برای شش ماه فعالیت آزمایشی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، سیاهکلی (رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) در مراسم اعطای مجوز این رسانه‌ها، با تأکید بر اینکه هدف این سازمان تسهیل‌ و بالابردن اثر بخشی رسانه‌های مجازی داخل کشور و تقویت آنهاست، گفت: اگر رسانه‌های مجازی داخلی نتوانند به رسالت‌شان در برندسازی نزد مخاطبان‌شان عمل کنند قطعا مخاطبان به سوی رسانه‌های خارجی روی خواهند آورد که ضرر آن به مراتب برای کشور بیشتر است.

 سیاهکلی با بیان اینکه فضای مجازی ترکیبی از محتواهای مفید و مخرب است، گفت: برخلاف رسانه‌های سنتی که اکثرا ناشر محور هستند رسانه‌های نوین فعالیت کاربر محوری بیشتری دارند. وی با اشاره به اینکه دنیا بیش از ده سال در مسیر قانون‌مند کردن انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی گام برداشته است، گفت: قوانینی جامع و تاثیرگذار برای حفظ صحت و سلامت محتوا، برخورد با اخبار جعلی، عدم انتشار محتوای مضر و پیشگیری از تنفرپراکنی در فضای مجازی در کشورهای توسعه یافته وضع شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی عملکرد رسانه‌ها را در فضای مجازی به دو دسته ناشر محور و کاربر محور تقسیم کرد و گفت: مجوزها بسته به این دسته‌بندی به مدیران رسانه‌ها اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه کار رسانه‌های ناشر محور در زمینه نشر محتوا آسان‌تر از کاربر محور است، گفت: نظارت بر محتوا در رسانه‌های ناشر محور پیش از انتشار و در رسانه‌های کاربر محور نظارتی پس از انتشار است که کار را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: هدف ما در سازمان تنظیم مقررات تسهیل، افزایش اثربخشی و پویایی در تولید و انتشار محتوای صحیح، سالم و پاک است.

سیاهکلی با بیان اینکه برای رسانه‌هایی که مجوز فعالیت می‌گیرند دوره آموزشی سه ماهه در دانشگاه صداوسیما طراحی شده، گفت: مبنای کار بر اعتماد متقابل است و ما دوره‌های آموزشی را برای مدیران رسانه‌ها و ارزیابان محتوایی در نظر گرفته‌ایم و در پایان دوره، گواهی رسمی که مورد تأیید وزارت علوم است صادر می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه مجوزهای صادر شده به صورت شش ماهه و آزمایشی است گفت: اگر در مدت آزمایشی صلاحیت رسانه‌ها برای فعالیت در این فضا محرز شد مجوز قطعی سه ساله به آنها اعطا می‌شود.

سیاهکلی به مدیران رسانه‌ها پیشنهاد داد از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغ فعالیت‌ها و خدمات خود و جذب حداکثری مخاطب بهره ببرند.

وی با اشاره به تأثیر تبلیغات در رسانه ملی گفت: مردم خصوصا در زمینه تبلیغات به رسانه ملی اعتماد دارند و این امر می‌تواند در جذب مخاطب بیشتر اثرگذار باشد.

 در این مراسم فرزاد آذری پور مدیرعامل و مدیر رسانه "هاشور" در خصوص محتوای این رسانه که در زمینه انتشار فیلم‌های مستند و جامعه هدف این رسانه نیز توضیحاتی ارائه داد.

حسن احمدی مدیر رسانه "اپیدو" نیز از فعالیت این رسانه در زمینه فیلم‌های ایرانی و خارجی و اپ‌هایی که در زمینه آموزش و کودک و نوجوان در نظر دارد سخن گفت.

صدرا احمدی رسانه "سیناروبیک" را برای انتشار محتوایی در زمینه آموزش و پرورش برای سه دسته از مخاطبان از جمله دانش‌آموزان، والدین آنها و معلمان معرفی کرد.

فاطمه فیض‌آبادی مدیر رسانه "دیجیتون" از فعالیت این رسانه در زمینه کودک و نوجوان و محتوایی متناسب با این گروه سنی خبر داد.

فرزانه دلاوری مدیر عامل و مدیر رسانه "لحظه" نیز محتوای این رسانه را در زمینه موضوعات ورزشی و سرگرمی معرفی کرد.

تبلیغات رسانه فضای مجازی قانون والدین
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر