خبرگزاری کار ایران

نهادها و مسئولان فرهنگی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفتند

نهادها و مسئولان فرهنگی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفتند
کد خبر : ۱۴۸۴۰۸۷

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و تیم همراه، نهادها و مسئولان فرهنگی مختلف در پیامی این حادثه تلخ و ناگوار را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و تیم همراه، نهادها و مسئولان فرهنگی مختلف در پیام‌های مختلفی این حادثه تلخ و ناگوار را تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت رئیس پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران و دبیر شورای هنر کشور

محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران و دبیر شورای هنر کشور، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را در پیامی به شرح زیر تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت خادم‌الرضا علیه‌السلام و رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از خدمتگزاران نظام مقدس ایرانِ اسلامی از جمله امام جمعه فقید تبریز، وزیر انقلابی امور خارجه و سایر شهدای این صانحه هوایی را به پیشگاه حضرت ولی‌العصر(عج) و محضر مقامِ معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌تردید مردم ایرانِ اسلامی قدردان مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این رئیس جمهور فقید خواهند بود و یاد ایشان و دیگر خادمان شهید همراه ایشان به نیکی در خاطره‌ها خواهد ماند.

آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی در مقام رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اسفندماه سال گذشته در مصوبه‌ای مهم به وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی ماموریت دادند با با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و سایر دستگاههای ذیربط نسبت به تأسیس «شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور» اقدام نماید.

ماموریتی خطیر با هدف ایجاد سکوی تجارت و صادرات کالاها و خدمات فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، ساماندهی تولید، عرضه و بازاریابی کالاها و خدمات این حوزه و اشتغالزایی و در نهایت تقویتِ قدرتِ نرم جمهوری اسلامی ایران، که انجام صحیح و دقیق آن وظیفه‌ای ملی قلمداد شده و انشالله قوام‌بخش صنایع فرهنگی و خلاق کشور باشد.

در تاریخ سیاست‌گذاری فرهنگی کشور، این موضوع بی‌سابقه ای بود که عالی‌ترین مقام اجراییِ کشور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این اتفاقِ مهم در عرصه فرهنگی توجه و اهتمام ورزیدند و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از واحدهای زیرمجموعه جهاددانشگاهی، یعنی پارک ملی، علوم، فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران، یک ماموریت مهم را محول نماید.

اکنون با تالم و تاثر شدید نسبت به شهادت رئیس جمهورِ جهادی و خدوم و هیات همراه در راه خدمت به مردم و ساختن ایرانی قوی، بر خود فرض می‌دانیم که ماموریت راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری، صنایع فرهنگی و خلاق ایران را به عنوان یکی از میراث‌های مهم در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی با تاکید و امضای رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در پایان با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری(دام عزه) و تسلیت به مردم ایران به خاطر این ضایعه جانکاه، اعلام می دارد اعضایِ جهادیِ پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، ضمن سوگواری از دست دادن آن رئیس جمهور عزیز، مصمم‌تر از گذشته در مسیر انجام تکالیفِ قانونی و ماموریت‌هایِ محوله گام برخواهندداشت و تا ایجادِ شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور از پای نخواهند نشست.

محمدحسین ایمانی خوشخو

31 اردیبهشت 1403

 

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح

بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از شهدای خدمت پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

« مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا »

بار دیگر درخت تنومند و مقاوم جمهوری اسلامی ایران دستخوش حادثه ای درد ناک شد و جمعی از خادمین دین و ملت

در سالروز میلاد ولی نعمت ایران زمین،حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه  آلاف التحیه و الثنا ) شهد شیرین شهادت را نوشیدند و بر آستان دوست سر نهادند.

بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان میراث مانا و جاودان سیدالشهدای اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و به نمایندگی جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه هنر و ادبیات مقاومت و پایداری ،این ضایعه اسفناک که منجر به فقدان ریاست محترم جمهور ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان شرقی ،وزیر متعهد امورخارجه،استان دار مردمی و جمعی از شهدای خدمت گردید را محضر قدسی حضرت صاحب الامر عج ، مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله ،خانواده شهدای این حادثه و عموم ملت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید و رجا واثق دارد پاداش خدمت به ملت شریف ایران برای آن شهدا آرمیدن در جوار حق و تنعم از چشمه مغفرت و رحمت الهی می باشد.

 

پیام تسلیت بنیاد ایران شناسی

 

بنیاد ایران‌شناسی با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور را به شرح زیر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت گفت:

رییس‌جمهور عزیز و محبوب، مردمی، انقلابی، با اخلاص و ریاست عالیه بنیاد ایران‌شناسی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان از جمله دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و عضو هیات امنای بنیاد ایران‌شناسی در حین خدمت به ایران اسلامی و در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) به آسمان عروج کردند و به مولای خود حضرت ثامن‌الحجج (ع) پیوستند و ملت سرافراز ایران هرگز خدمات خستگی‌ناپذیر و خالصانه خادم‌الرضا(ع) و رئیس‌جمهور جهادی شهیدِ خود، رئیسی عزیز را فراموش نخواهد کرد و نام او را در کنار شهید رجایی جاودانه خواهد ساخت.

بنیاد ایران‌شناسی مصیبت بزرگ شهادت ریاست عالیه خود و همراهان خدوم ایشان را به ساحت قدس حضرت امام عصر( ارواحنا فداه و عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و نائب آن وجود مقدس حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی) و ملت داغدار و قدرشناس ایران بزرگ اسلامی و خانواده‌های معظم این شهیدان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات آنان و حشر با اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و خیر و صلاح و سربلندی برای مردم و میهن عزیزمان مسئلت دارد.

ما در این حادثه دلخراش به فرموده حضرت امام خمینی( رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) در ضایعه بزرگ شهادت شهید بهشتی و یارانش ایمان داریم و بدان خود را تسکین می‌دهیم که فرمود: «ما گرچه برادران بسیار متعهدی را از دست دادیم که برای ملت مظلوم و نهادهای انقلابی سدی استوار و شجره‌ای ثمربخش به‌شمار می‌رفتند، لیکن سیل خروشان خلق و امواج شکننده ملت با اتحاد و اتکال به خدای بزرگ، هر کمبودی را جبران خواهد کرد».

 

پیام تسلیت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

 

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فعالان، موسسات، طراحان، اصناف و ویژندهای حوزه مد و لباس با صدور پیامی به شرح زیر شهادت رییس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در میان مسلمانان رادمردانی هستند که بر سرِ عهدشان با خدا برای فرار نکردن از میدان جنگ، صادقانه ایستادند. برخی‌شان شهید شدند و برخی منتظر شهادت‌اند. اینان به‌هیچ‌وجه تغییر عقیده ندادند.

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

شهادت باشکوه رییس جمهور مردمی و همراهان گرانقدر و جهادی ایشان که تا آخرین لحظه حیاتشان بر سر عهد خود با ملت ایران ماندند را محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت و تبریک عرض می‌نماییم.

 

پیام تسلیت رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با صدور پیامی به شرح زیر شهادت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت:

بسمه تعالی

وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ کَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً     (سوره نساء/100)

شجره طیّبه انقلاب اسلامی که با مجاهدت ملّت رشید ایران و هدایت و راهبری یگانه عصر ما حضرت امام خمینی(قدس سرّه) به ثمر نشست، هماره با شهامت، شهادت و ایثار فرزندان برومند این مرز و بوم تناور و بالنده می‌شود و اکنون حجت‌الاسلام دکتر رئیسی فرزند حوزه و ذریّه خدوم آل طه با نثار جان خویش و همکاران همراهش در راه خدمت به ملت شریف و آبادانی کشور، دِین خویش را به نظام و انقلاب و اسلام ادا کرد و برگ زرّین دیگری بر تاریخ پر افتخار روحانیت خدوم افزود.

اینجانب که از نزدیک در طول پانزده سال همکاری با روحیات باصفا و منش اخلاقی متواضعانه ایشان آشنا بوده در نهایت تأسّف و تأثّر این ضایعه عظیم را به حضرت حجت(روحی له الفداء)، رهبر معظم انقلاب، ملّت بزرگ ایران، حوزه‌های علمیه و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان علوّ درجات ایشان و همکاران درگذشته و طول عمر با عزّت رهبر فرزانه انقلاب و سربلندی بیش از پیش ملّت و نظام اسلامی را خواستارم./

احمد واعظی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه علمیه قم

 

پیام تسلیت انجمن سینماداران

انجمن سینماداران در پیامی به شرح زیر شهادت رئیس‌جمهوری و هیات همراه را تسلیت گفت:

«درگذشت شهادت‌گونه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشور و هیات همراه‌ در پی سانحه سقوط بالگرد در مسیر بازگشت از سفر کاری را تسلیت می‌گوید.

برای بازماندگان از محضر الهی صبر مسئلت داریم.»

 

پیام تسلیت نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی _اسلامی «ترانه باران»

نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی _اسلامی «ترانه باران» در پیامی به شرح زیر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت:

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ...

نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی _اسلامی "ترانه باران" شهادت رئیس جمهور فرهنگ دوست و مهربان، مرد اقدام و عمل، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را که همواره با تکریم هنرمندان و توجه ویژه به اهمیت جایگاه هنرهای ایرانی و اسلامی، در راستای ترویج و اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران اسلامی، در عرصه های جهانی در تلاش بوده اند و گامهای مؤثر برداشته اند، را صمیمانه تسلیت عرض می‌کند.

روحشان در آرامش و راهشان پر رهرو باشد.

 

پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی سینما

دبیرخانه شورای عالی سینما در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان خدوم، با صدور اطلاعیه‌ای به شرح زیر همدردی و تسلیت خویش را نسبت به این ضایعه بزرگ و جبران‌ناپذیر اعلام کرد:

سینمای ایران نگاه بارز و صمیمی و توجه رئیس جمهور شهید را نسبت به حوزه فرهنگ، هنر به ویژه سینما و اقدام بزرگ « احیای شورای عالی سینما با مصوبات و دستاوردهای پایدار و ماندگار آن» را از یاد نخواهد برد.

متن کامل پیام تسلیت شورای عالی سینما بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

گذر از جهان فانی و در آمدن در سرای باقی با شکوهی به بلندای آسمان بی‌انتها؛ شهادت جانگداز و پرواز روح بی‌قرار خدمت به بندگان خداوند و میهن اسلامی و بلندهمت میدان‌های ایثار و فرهنگ، ادب و هنر، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان با‌ وفا و صادق عرصه خدمت و ایثار و اخلاص و عبودیت حضرت باری‌تعالی به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و مردم شریف و نجیب ایران زمین به ویژه هنرمندان سینما تسلیت عرض نموده و رحمت واسعه الهی و مغفرت برای ایشان و یاران باوفایش از خداوند رحمان و رحیم مسئلت دارد.

سینمای ایران نگاه بارز و صمیمی و توجه رئیس جمهور شهید را نسبت به حوزه فرهنگ، هنر به ویژه سینما و اقدام بزرگ« احیای شورای عالی سینما با مصوبات و دستاوردهای پایدار و ماندگار آن» از یاد نخواهد برد.

شورای عالی سینما شهادت جانگداز حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی که احیای شورای عالی سینما در دولت سیزدهم را مرهون محبت و دستور ایشان می‌داند، و سایر همراهان صادقش را به محضر حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و عموم ملت شریف ایران و هنرمندان سینما تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان و یاران باوفایش را از خداوند رحمان و رحیم مسئلت دارد.

 

رئیس جمهوری و هیات همراه 31 اردیبهشت ماه 1403 در اثر سانحه هوایی در یک سفر کاری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز