خبرگزاری کار ایران

کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۸۰

حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه از تازه‌های نشر بنیاد سینمایی فارابی‌ست که صبح امروز وارد بازار نشر کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» به قلم محمد محبوبی‌مراد از تازه‌های نشر فارابی‌ست که صبح امروز در محل غرفه انتشارات بنیاد واقع در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی و وارد بازار نشر کشور شد.

این کتاب تازه منتشرشده، مطالعه و ارائه گزارشی توصیفی از حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در برخی از مهم‌ترین کشورهای جهان از جمله ترکیه به‌واسطه علاقه‌مندی مخاطب ایرانی به سینما و سریال‌های این کشور است.

ارائه توصیف و تحلیل دقیقی از نظام حکمرانی و سیاست‌گذاری ترکیه در زمینه هنر-صنعت سینما که پیش‌تر به نحو استعاری کاج سبز خوانده می‌شد، و نیز تشریح پیامدهای این سیاست‌ها و راهبردهای آن در دوره‌های گوناگون تاریخی می‌تواند واجد آموزه‌های سیاستی در راستای نظام حکمرانی سینما و دربر دارنده ایده‌های متعدد شیوه‌های تعامل بین سینمای دو کشور ایران و ترکیه باشد.

در این کتاب ۱۸۶ صفحه‌ای که در ۵۰۰ نسخه و با نظارت علمی علیرضا قربانی منتشر شده است، شش فصل با موضوعاتی از جمله شیوه‌های تامین سرمایه برای ساخت فیلم در ترکیه، نهادهای موثر در حکمرانی سینمای ترکیه، بازار صنعت سینمای این کشور و تاریخچه آن به چشم می‌خورد.

رنسانس سینمایی ترکیه، حجم تولید سینمای ترکیه، درآمد بازار داخلی، تاثیر حمایت‌های دولتی بر حجم تولید فیلم، تامین مالی جمعی و سانسور در سینمای ترکیه از جمله دیگر موضوعات دربر گیرنده کتاب یادشده به‌شمار می‌رود.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همه روزه تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو ۱۵ غرفه شماره ۲۷۵ پذیرای علاقه مندان حوزه کتاب‌های سینمایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز