خبرگزاری کار ایران

"خروج از بن‌بست" روانه بازار نشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۴۸

«خروج از بن‌بست»، جلد سوم از کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ است که در قالب مجموعه ۱۰ جلدی حماسه ۲۷ منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، «خروج از بن‌بست» جلد سوم از مجموعه حماسه ۲۷ کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دفاع مقدس است که دربرگیرنده عملیات مسلم در مقطع زمانی ۹ مهر تا ۲۸ آبان ۱۳۶۱ در منطقة سومار در استان کرمانشاه ایران و استان دیاله (دیالی) عراق در جبهة میانی است.

این عملیات در شرایطی برنامه‌ریزی و اجرا شد که مجموعة نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عملیات رمضان نتوانستند به اهداف مورد نظر دست یابند و روند پیروزی‌های ایران در عملیات‌های موفق سال دوم جنگ متوقف شده بود.

عملیات مسلم‌بن‌عقیل به فرماندهی قرارگاه تازه تأسیس نجف اشرف با هدف آزادسازی ارتفاعات مرزی متعلق به ایران، تصرف ارتفاعات مشرف بر شهر مندلی عراق و انهدام نیروهای ارتش بعثی عراق با پیروزی‌های قابل توجه ایران همراه بود. در این عملیات، نیروهای ایران با رعایت اصل غافلگیری توانستند، حدود ۱۵۰ کیلومترمربع از خا ک کشور را آزاد کنند و بیش از ۳۰ کیلومتر نیز به داخل خا ک عراق پیشروی کنند. با انجام این عملیات رزمندگان اسلام توانستند برای نخستین بار از شروع تهاجم صدام، وارد خاک عراق شوند.

در این عملیات فرماندهان بزرگ جنگ همچون شهید همت نقش داشتند و به طور کلی لشکر۲۷ محمد رسول‌الله (ص) که در آن زمان به شکل ساختار کنونی‌اش نبود، نیز در آن مقطع و عملیات یاد شده نقش موثری داشت.

اثر جدید یحیی نیازی توسط انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز