خبرگزاری کار ایران

هشت سال دفاع مقدس قهرمانانی دارد که خیلی‌هایشان هنوز شناخته نشده‌اند/ در «هایپاور» به تاریخ وفادار ماندیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۵۲

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «هایپاور» پس از نمایش این فیلم در پردیس سینمایی ملت با حضور هادی محمدپور (کارگردان)، اباذر جوکار و مهدی عظیمی (تهیه‌کنندگان)، امیر شایان‌مهر (نویسنده)، عارف نامور (فیلمبردار)، سعید خیلی (مدیر جلوه‌های ویژه بصری)، محمدرضا مرتضایی (صدابردار)، اتابک نادری، فرزاد حسنی و مجید پتکی از جمله بازیگران این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی محمدپور کارگردان در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «هایپاور» اظهار داشت: نوزدهم بهمن سالروز نیروی هوایی است و این روز را به نیروی هوایی و پدافند هوایی تبریک می‌گوییم و این فیلم و رویداد رسانه‌ای را به این عزیزان تقدیم می کنیم.

در ادامه تهیه‌کننده فیلم‌ درباره پرداختن به یک قهرمان در «هایپاور» گفت: قهرمان فیلم یکی از برجسته‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و حالش را خوب کند. قهرمان از ضروریت‌های سینماست و هشت سال دفاع مقدس قهرمانان بسیاری دارد که خیلی‌هایشان هنوز شناخته نشده‌اند و شناساندن این قهرمانان به نسل جوان مهم و ضروری است.

کارگردان فیلم با درخواست از اهالی رسانه در جهت انتشار اخبار جمع‌آوری کمک‌های اولیه برای مردم خوی از ساخت فیلمی درباره شهید ستاری گفت و اظهار داشت: هر چند که درباره شهید ستاری فیلم ساخته شده بود اما ما سعی کردیم از بُعد دیگری به موضوع نگاه کنیم. ساخت «هایپاور» برای ما بسیار دشوار بود. در کنار سختی‌های مشکلات فنی، همواره من باید به فضای هنری فیلم هم اهمیت می‌دادم‌.

در بخش دیگر این نشست امیر شایان‌مهر نویسنده فیلم در اظهار داشت: ایده فیلم را کارگردان به من پیشنهاد داد و من هم استقبال کردم‌. فیلم «هایپاور» در ژانر بیوگرافی نیست بلکه ما کاراکتری به نام امانی خلق کردیم و به شهید ستاری اشاره کردیم. با وجود خلق شخصیت امانی در روایت فیلم به تاریخ وفادار ماندیم. من به عنوان نویسنده برخی مواقع کار سفارشی قبول میکنم ولی در این مورد کار من سخت بود چراکه هر چه تخیل میکردیم به ما تذکر میدادند که این بخش واقعیت ندارد.

اتابک نادری با اشاره به اینکه از سر فیلمبرداری به نشست خبری فیلم آمده گفت: من بازیگری را ابتدا در شهر خودم یعنی اردبیل با عشق آغاز کردم و جایزه برای من اولویت نداشته است‌. خانه من سینما و تئاتر است و حتی اگر دلخور هم باشیم هیچ‌گاه خانه‌مان را ترک نخواهیم کرد و تا آخر پای کار هستیم.

وی افزود: من به عنوان فرزند آذربایجان، باید بگویم که داغدار هم‌وطنانمان هستیم و از طرف عوامل فیلم «هایپاور» باید بگویم که ما هموطنانمان را تنها نخواهیم گذاشت.

در ادامه این نشست فرزاد حسنی اظهار داشت: از آنجا که این فیلم درباره ارتش جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بود، بلافاصله بدون اینکه بخواهم نه بگویم کار را قبول کردم و ان‌شاءالله که این فیلم باقی‌الصالحات من باشد. امیدوارم درباره همه قهرمانان دفاع مقدس فیلم ساخته شود.

در ادامه آرمان جوکار با اشاره به نقش خود در این فیلم سینمایی خاطر نشان کرد: پیش‌تر تجربه زیست شبیه به فضای فیلم را داشته‌ام و بسیار دوست داشتم که مخاطب هم تماشاگر این نوع فضا باشد و برای همین بازی در «هایپاور» را قبول کردم.

مدیر جلوه‌های ویژه بصری نیز اظهار داشت: من اواخر پروژه به کار اضافه شدم و باید بگویم با وجود زمان کمی که داشتیم، ۴۰ دقیقه جلوه‌های ویژه برای این فیلم نیاز بود. اگر از ابتدای ساخت آن حضور داشتم بی‌شک در روند کیفیت کار تاثیر آن را بیشتر میدیدیم.

جوکار در پاسخ به پرسشی درباره ضعیف بودن دیالوگ‌ها گفت: دیالوگ‌ها سینمایی بود و ما نظرمان بود که همان حرف ها و اتفاقاتی که رخ میداد را ببینیم. دوستان کار سینمایی‌شان را درست انجام‌ دادند دیالوگ درست و واقعی پدافند هوایی همان است که در فیلم می‌بینیم.

شایان‌مهر نیز تصریح کرد: «هایپاور» سخت‌ترین اثر سفارشی بود که تا امروز نوشتم چرا که حتی سلام کردن کاراکترها هم برخی ملاحظات خاص خود را داشت که ما باید رعایت می‌کردیم. امروز هم موقع تماشای فیلم متوجه شدم که برخی سکانس‌ها حذف شده و فکر می‌کنم به دلیل همین ملاحظات بوده است‌.

تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به برخی انتقادها به محتوای «هایپاور» خاطرنشان کرد: پدافند هوایی، ۸۸ فروند در یک عملیات را منحل کرده است و دانستن همین پیام برای مخاطب کافی‌ست که احساس قدرت کند.

نادری با اشاره به اینکه در فیلم «منصور» ایفای نقش آیت‌الله رفسنجانی را بر عهده داشته و این نقش در نهایت از فیلم حذف شد، گفت: ما نباید فیلم‌ها را با هم مقایسه کنیم. تصویرهای مختلف، روایت‌های مختلف دارد. برای مثال کاراکترهای رضا شاه را چندین بازیگر بازی کرده‌اند که هر کدام روایت خاص خود را داشته‌اند. تصویری که از شهید ستاری در فیلم «هایپاور» نشان داده شده به شدت با فیلم «منصور» متفاوت است. من از خانواده نیروی هوایی هستم، زمانی که برای ایفای نقش شهید اردستانی در «شوق پرواز» انتخاب شدم یه تولیدکنندگان اثر گفتم که شبیه او نیستم و آقای یدالله صمدی به من گفت شباهت تو با ایشان مهم نیست، روایت ما از این افراد مهم است.

فرزاد حسنی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل عدم حضور همکارانش اظهار داشت: خودشان پاسخ داده‌اند، من سالیان سال در همین جشنواره حضور داشتم. سالهای پرفراز و نشیب و جلسه‌های خبری را گردانده‌ام. امسال هم که فیلم دارم وظیفه دارم که در مقابل شما حاضر باشم و به سوالات شما پاسخ دهم.

وی در پایان افزود: بازیگری برای من تفننی نیست، کوتاه یا بلند بودن نقش برای من اهمیت ندارد. برای بازی در «هایپاور» احساس مسئولیت کردم و تصمیم گرفتم که در این فیلم ایفای نقش کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز