خبرگزاری کار ایران

کتاب «بر کرانه زیبایی‌شناسی طبیعت» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۳۳۱

کتاب «بر کرانه زیبایی‌شناسی طبیعت» با تاکید بر جذابیتی که زیبایی‌شناسی دارد، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «بر کرانه زیبایی‌شناسی طبیعت» اثر رونالد هپبرن با ترجمه و افزوده‌هایی از مسعود علیا با قیمت ۴۲ هزار تومان به همت نشر ققنوس روانه بازار شد. 

زیبایی‌شناسی طبیعت یکی از شاخه‌های مهم و جذاب زیبایی‌شناسی است که نزد ما مهجور مانده. این کتاب به این منظور تدوین شده است که تا حدی از این مهجوری بکاهد. این کتاب شامل ترجمه‌ی مقاله جریان‌سازی در تاریخ زیبایی‌شناسی طبیعت است به نام «زیبایی‌شناسی معاصر و غفلت از زیبایی طبیعی». 

مقاله‌ی هپبرن همراه شده است با پیش گفتار و پی گفتاری از مترجم در معرفی اجمالی زیبایی‌شناسی طبیعت و ترسیم جغرافیای آن و نیز بررسی الگویی در تجربه‌ی زیبایی شناختی طبیعت که هنر را دلیل راه خود می‌گیرد. 

وقتی از «زیبایی‌شناسی طبیعت» حرف می‌زنیم، ازچه حرف می‌زنیم؟ قدم اول در راهی که به پاسخ ممکنی برای این پرسش ختم می‌شود چه بسا درنگ بر سر خود این ترکیب اضافی باشد. زیبایی‌شناسی (یا زیباشناسی) رایج‌ترین معادلی است که در اشاره به اصطلاح aesthetics نزد ما به کار می‌رود. این اصطلاح در تاریخ نسبتا بلندش معانی متعدد و در عین حال مرتبطی به خود دیده است: از دانش حسیات (به سیاق ریاضیات، طبیعیات، و نظایر این‌ها) گرفته تا رایج‌ترین معنای آن که امروزه روز بیش از همه کاربرد دارد و ناظر است به شاخه‌ای از شاخه‌های اصلی فلسفه که گاهی از ان به زیبایی‌شناسی فلسفی نیز تعبیر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز