خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ایرلاین‌ها و چارتری‌ها مانع فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی هستند/ فروش بلیت اربعین را محدود کردند/ تحریم‌های داخلی کار دفاتر خدمات مسافرتی را مختل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۴۰

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران از اعمال محدودیت فروش بلیت اربعین خبر داد و گفت: اجازه فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی را نداریم، همچنین فروش بلیت اربعین به چند آژانس محدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرپویان رفیعی شاد (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران) با اشاره به وضعیت نامناسب دفاتر خدمات گفت: شاید کلیات فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی خوب باشد اما اتفاقاتی درجریان است که وضعیت را نامناسب کرده است. به طور مثال در حوزه فروش بلیت با مشکل روبه رو هستیم. از یکسو وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری قوانینی گذاشته‌اند که فروش بلیت در برخی از مسیرها را محدود کرده و از دیگر سو فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در برخی از مسیرها با مشکل روبه رو شده است. 

او ادامه داد: درحال حاضر فروش بلیت هواپیما توسط دفاتر خدمات مسافرتی به اتباع خارجی ممنوع شده است. فروش بلیت سوتو ممنوع است حتا آژانس‌های مسافرتی اجازه فروش بلیت اربعین را نیز ندارند. درواقع اکنون فروش این بلیت‌ها در انحصار ایرلاین‌ها درآمده. حال این سئوال مطرح می‌شود که دفاتر خدمات مسافرتی با وجود دارا بودن مجوزهای فعالیت در بندهای (الف)، (ب) و (ج) که امکان فروش بلیت پرواز و حتا فعالیت در حوزه گردشگری زیارتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند، کجاست؟ چرا این اجازه از دفاتر خدمات مسافرتی سلب شده و به ایرلاین‌ها داده شده است؟ 

رفیعی شاد خاطرنشان کرد: هرچند فروش بلیت سوتو از گذشته با مشکل رو به رو بود اما اکنون حتا فروش بلیت هواپیما به اتباع غیر ایرانی نیز محدود شده است و فقط ایرلاین‌ها اجازه این کار را دارند. درحال حاضر فروش بلیت اربعین به چند دفتر خاص محدود شده است و نقش سایر دفاتر خدمات مسافرتی در این میان نادیده گرفته شده است. اگر قرار است چنین انحصارهایی را شاهد باشیم، چرا بیش از ۲ هزار دفتر خدمات مسافرتی در استان تهران فعال است؟ 

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران همچنین از محدود شدن دریافت ویزای سفر به ایران برای چند دفتر خدمات مسافرتی خاص خبر داد و گفت: هرچند گفته می‌شود که دریافت ویزای ایران کار تخصصی است اما همین را نیز به چند آژانس محدود کرده‌اند. حتا در حوزه صدور ویزای پزشکی و سلامت نیز با مشکل روبه رو هستیم. همه دفاتر نمی‌توانند به این حوزه‌ها وارد کنند. در چنین شرایطی که فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی هر روز محدودتر می‌شود، شاهد وضع مالیات‌های مختلف هستیم. 

او ادامه داد: از یکسو مالیات تکلیفی، از دیگر سو مالیات عملکرد، مالیات ارزش افزوده و… را برای دفاتر خدمات مسافرتی اعمال می‌کنند. برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که با شیوع کرونا وضعیت گردشگری نابسامان بود و تقریبا تعطیل بودیم، چنان رقم‌های مالیات‌هایی برای ما در نظر گرفته شده که حتا در سال‌های قبل از آن که حوزه گردشگری فعال بود، در نظر گرفته نمی‌شد. اینگونه به نظر می‌رسد که تحریم‌های داخلی قرار است تحریم‌های خارجی را پوشش دهد و هر روز کار را برای ما سخت‌تر کند. 

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران معتقد است: دفاتر خدمات مسافرتی وقتی برای حضور در نمایشگاه می‌روند باید هزینه تبلیغات، غرفه و… را پرداخت کنند حتا مورد حمایت هم قرار نمی‌گیرند. اگر قرار است شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که تعطیل شویم بگویند که دیگر کار نکنیم. فروش بلیت‌ها را محدود می‌کنند. دریافت ویزا را انحصاری می‌کنند چنانکه دریافت ویزا حتا در کشورهای همسایه توسط دلالان صورت می‌گیرد. دفاتر خدمات مسافری مالیات و بیمه می‌دهند اما در نهایت هیچ نقشی در حوزه گردشگری ندارند. 

رفیعی شاد درخصوص دستان پشت پرده این موضوعات نیز گفت: بیشترین مشکل ما با سازمان هواپیمای کشوری و ایرلاین‌هاست. شاهد شکل گیری مافیای ایرلاین‌ها و پروازهای چارتری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز