خبرگزاری کار ایران

کتاب «دختری در تبعید» مرثیه‌ای برای لیندا!

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۶۹

«دختری در تبعید» کتابی است که نویسنده در آن از استعاره و اسطوره در تحلیل مرگ دختری به نام لیندا ب و نمایاندن فضای آلبانی در زمان انور خوجه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «دختری در تبعید» نوشته اسماعیل کاداره و ترجمه محمود گودرزی این روزها با قیمت ۵۶ هزار تومان توسط نشر چترنگ روانه بازار شده است. 

کتاب «دختری در تبعید» یکی از تحسین‌برانگیزترین رمان‌های کاداره بر محور ماجرای دختر جوانی به نام «لیندا» ست که مرگ عجیبش موجب شده نیروهای امنیتی، نویسنده‌ای را برای پاره‌ای توضیحات فرا بخوانند! رودیان استفا، نمایشنامه‌نویسی اهل تیرانا، نسخه‌ای از آخرین نمایشنامه‌اش را برای دختری ناشناس و غایب، لیندا ب، امضا می‌کند. پس از چندی لیندا مرده پیدا می‌شود، درحالی که کتابی با امضای رودیان استفا دارد. به همین سبب استفا را به کمیته حزب فرامی‌خوانند و از او درباره لیندا می‌پرسند. 

بازجویی از رودیان استفا که ابتدا به‌نظر می‌رسید فقط پرسش از کتابی‌ست که با امضای او نزد لیندا بوده، در ادامه به سوءظن‌هایی منجر می‌شود که همه‌ی جنبه‌های دهشتناک و البته مضحک حکومتی را نمایان می‌کند که برای بقایش جز تهدید، قتل و ارعاب هیچ راه‌حلی ندارد. دختری در تبعید، روایتی‌ست که بدون هیچ فروکاستگی، غریبگان در وطن را زیر سقف دروغ، خفقان و حماقت تصویر کرده‌است؛ داستان زندگان و مردگانی تک‌افتاده که پشت سنگرهای آلبانی خوجه، همه‌ی عمر عزیزشان به باد رفت. ذهن استفا درگیر این مسئله می‌شود که آیا ناخواسته و دروادور نقشی در مرگ دختر داشته است یا نه. 

کاداره در این کتاب از استعاره و اسطوره در تحلیل مرگ دختر و نمایاندن فضای آلبانی در زمان انور خوجه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز