خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

سردرگمی زائران کربلا در فارس/ افزایش متقاضیان و کمبود پروازها/ سازمان‌حج پاسخگوی خیل زائران نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۷۰۳

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با اشاره به مشکلات زائران این استان برای سفر به کربلا گفت: در حال حاضر افرادی که از استان فارس و استان‌های همجوار قصد سفر هوایی به کربلا را دارند به ناچار مجبورند از استان اصفهان به این شهر عزیمت کنند که این مهم مشکلات مضاعفی را برای برخی زائران ایجاد کرده است.

محمود فخری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: علاوه بر استان فارس افراد زیادی از دیگر استان‌های همجوار مانند بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد متقاضی مسافرت از طریق هواپیما به کربلا هستند که این مسئله بر تراکم زائران این استان افزوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس تنها یک پرواز در هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان برای سفر به کربلا وجود دارد، گفت: این در حالی است که پروازهای این شرکت در اختیار سازمان حج و زیارت قرار دارد و این در شرایطی است که متقاضی برای رفتن به کربلا بسیار زیاد است و خدمات این سازمان به تنهایی پاسخگو نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس در ادامه با بیان اینکه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان نقشی در پروازهای اربعین ندارد، یادآور شد که مدیریت این بخش برعهده سازمان حج و زیارت است.

فخری با اشاره به اینکه در ایام اربعین به دلیل مشکلات مذکور، هیچ کس نمی‌تواند به صورت هوایی از استان فارس به کربلا سفر کند، تصریح کرد: متقاضیان سفر در کربلا در ایام اربعین بسیار زیاد اند بنابر این کمبود پرواز از استان فارس و شهر شیراز، مشکلاتی را برای زائرین ایجاد کرده است.

فخری ادامه داد: مردم بعضی استان ها به هیچ وجه با کمبود پرواز اربعین مشکل ندارند، اما استان فارس با این مشکل مواجه است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس‌ بیان کرد: اگرچه در روزهای گذشته شاهد یک پرواز در هفته بودیم، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد تعطیلی همین یک پرواز هستیم.

فخری با بیان اینکه مسئولیت پاسخگویی این بخش برعهده سازمان حج و زیارت است، ادامه داد: اگر سازمان حج و زیارت آمادگی تامین پرواز را ندارد ما می توانیم این بخش را به نحو احسنت مدیریت کنیم.

 رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس تصریح کرد: اما نبود پرواز به این بخش باعث شده که این افراد معترض باشند و هیچ فردی هم پاسخگوی آنها نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی ها شرایط مساعدی ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر مردم به دلایل متعددی کمتر از هواپیما جهت سفر استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها در شرایطی که متقاضی زیاد است به مراتب گران تر است، خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضا، قیمت بلیت ها را تعیین می‌کند.

فخری بیان کرد: در حال حاضر تعداد متقاضیان برای سفر به کربلا با هواپیما به دفاتر خدمات هواپیمایی بسیار زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز